Byggahus.se
jonastroms
Bland annat
 
jonastroms
En liten överdrift men du fattar :D
 
  • Stor, oproportionerlig betongvägg på öppen plats med människor och fordon för skala.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
jonastroms
jonastroms jonastroms skrev:
Vi är redo ifall något händer. Får inte vara allt för lagom naiv lite måste man ha med sig.
Om vi har det? Vi har haft precis och har fundering på det men den blir själv hemma och det vill vi såklart inte.
 
nyvillaägare
jonastroms jonastroms skrev:
Jag hade precis en liknande tråd, som spårade ur, och admin stängde ner. Jag skulle skaffa två hundar, larm och lite kameror här och där. . Sätt skyltar om kameraövervakning och automatisk bom vid vägen om du har uppfart och sensorstyda strålkastare som belyser så grannar ser vad som händer.

Lycka till
Bäst svar hitills ska vänta och se om någon har en optimal lösning :D
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
T
nyvillaägare nyvillaägare skrev:
Det hade inte vart något inge billigt inte men värt i längda

Vallgrav, elstängel samt truppminor!
 
  • Gilla
nyvillaägare och 2 till
  • Laddar…
Snailman
Man funderar ju på sådant här (numera) förr i tiden låste man ju inte ens ytterdörren på dagen när nån var hemma.

Såg nån video där några tjuvar stal vakthundens valp (nån amstaff) så vet för lite om hundar för att råda där.

Nuförtiden brukar väl en del oönskade individer även ringa på dörren, och hör man till den typen som alltid öppnar utan att veta vem som står där, har man ju ingen nytta av säkra lås på huset (om denna person råkar vara hemma)

Så klarar man av att inte öppna dörren om någon ringer på? Underlättar detta gör att man har möjlighet att enkelt stänga av ringklockan (om någon ringer på gång på gång) så jag satte ringlockans transformator på en egen säkring.

Nån sorts kamera/dörröga som visar vem som ringer på kan ju underlätta, men det förutsätter att man använder sig av dem innan man öppnar dörren.

Det försvårar även för tjuvar om man har hemligt telefonnummer, alltså inte står med i olika nummer två steg.

Skulle man råka vara mer än 90 år ska man absolut ha hemligt nummer, då bedragare gillar birthday.se och letar efter de som är mer än 90 år, och om de står på typ Eniro så ringer de upp.

Börjar med detta så länge!
 
jonastroms
T Thomas' skrev:
Vallgrav, elstängel samt truppminor!
Då har du allt du behöver nyvillaägare :crysmile:
 
Sök efter information hur stor risken är för att du ska drabbas i det område du bor.
Dagens mediesamhälle har bidragit till att skapa osäkerheten trots att statistiken kanske säger något annat.
Att bygga upp en miljö med mängder av tekniska lösningar kan hjälpa dig utifrån att det ger en tryggare känsla, däremot kanske det inte har någon betydelse i praktiken.
Själva har vi hund som tydligt markerar och grannarna som är poliser samma lösning, däremot inget annat t.o.m. garaget står olåst dygnet runt. Men det är ju otrolig skillnad på var och hur man bor, det kan skilja i ett kvarter.
Vi har för egen bekvämlighet lite "smarthemlösningar" med lampor som tänd/släcks utifrån vårt behov och gör det även när vi inte är hemma.
 
  • Gilla
nyvillaägare och 1 till
  • Laddar…
nyvillaägare
I Stockholm har vi hamnat på grund av jobb både jag och frugan kommer från mindre orter i Sverige och flyttar gärna nu när vi kan.
 
nyvillaägare
Det har blivit annorlunda i storstan och bostäderna blir dyrare vi betalar mycket varje månad pengar som vi skulle få mycket mer för någon annan stans.
 
  • Gilla
jonastroms
  • Laddar…
jonastroms
nyvillaägare nyvillaägare skrev:
Det har blivit annorlunda i storstan och bostäderna blir dyrare vi betalar mycket varje månad pengar som vi skulle få mycket mer för någon annan stans.
Har varit inne på det här i en annan tråd ska inte säga vad jag tycker men som du säger är Stockholm inte som det en gång var tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.