Byggahus.se

Det bästa man kan göra för att skydda sig mot inbrottstjuvar?

1. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Vad kan man som husägare göra för att skydda sig mot inbrottstjuvar? Bor man i stan är det en sak men bor man på landet kan man tänka lite annorlunda. Vi bor bra och jag vill skydda familjen och kunna känna mig trygg idag är det sådär med det för frugans del jag reder mig.

• Laddar…
  2. C
    Medlem · Nivå 18
    Vakthund är bra

3. jonastroms
    Bannad · Nivå 6
    Jag hade precis en liknande tråd, som spårade ur, och admin stängde ner. Jag skulle skaffa två hundar, larm och lite kameror här och där. . Sätt skyltar om kameraövervakning och automatisk bom vid vägen om du har uppfart och sensorstyda strålkastare som belyser så grannar ser vad som händer.

Lycka till

4. jonastroms
    Bannad · Nivå 6
    Vakthund är det absolut bästa håller med där trevligt sällskap med

• Laddar…
  5. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Det hade inte vart något inge billigt inte men värt i längda

6. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Har du vakthunn? Eller någ annat förbyggande?

7. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Jag bor i stan, Stockholm för er som bor någon annanstans, Hört det ska finnas boende i andra delar av Sverige men det är delvis obekräftade uppgifter. :D Skämt o sido jag och frugan jobbar skulle önska det hon känner sig inte säkert eller trygg länge säger hon, men har inte tid som många andra men jag funderar på att vidta vissa åtgärder då situationen här blivit mindre bra. Googla eller kolla Preppervideos så får du dig en aning om hur du kan göra.

Redigerat 24 nov 2018 21:14
  8. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Läste inlägget du skrev tidigare och vi känner igen mycket av det och våra grannar. Bor inte i Nacka men många delar är drabbade vi pratar om att flytta. Och där kommer vi skaffa hunn och andra åtgärder. Tar inga risker o de är det många av.

• Laddar…
  9. jonastroms
    Bannad · Nivå 6
    Vi är redo ifall något händer. Får inte vara allt för lagom naiv lite måste man ha med sig.

10. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Redo? Vad menas med det?

11. nyvillaägare
    Bannad Nivå 4
    Man kan väl inte sitta och vakta, är det ditt dagsjobb då? Avlönas du av dej själv också? ;)

12. jonastroms
    Bannad · Nivå 6
    Det är ju du som ställer frågan?? Vill du vara helt säker får du göra vissa förändringar så är det bara.

13. jonastroms
    Bannad · Nivå 6

14. 1
    Medlem · Nivå 17
    Installera godkända lås kl3 och komplettera med ett larm och eventuellt även brytskydd som c-profil.
    Om du även vill komplettera med några kameror så gör du det.
    Sätt även upp lampor med ir-sensor/rörelsevakt/närvarostyrd som tänds en liten tid om någon rör sig där ni ställer bilarna och baksidan mm när det blir mörkt.
    Det känns tryggare om det tänds lampor som drar till sig uppmärksamhet samt bättre att det är tänt när man går in till huset, om ni har väldigt mycket rådjur eller annat vilt som går nära huset så kan dom tändas av det men det är en avvägning man får göra.
    En hund kan ge trygghet men alla hundar är inte vakthundar och alla kriminella skyr inte hundar.

• Laddar…
  15. jonastroms
    Bannad · Nivå 6
    Det är teknik man måste satsa i