Hej,
Tillåter mig själv att ställa en säkerligen dum fråga som hyfsat ohändig 08a.
Har nyligen flyttat in i ny lgh (hus byggt 1932 om relevant) vilket innebär en del fix. Försökt ta tillfället i akt för att lära mig lite (målning, hänga upp tyngre tavlor, byta lampkontakter).
Undrar nu över vårt sovrum där vi idag saknar lampa och ordentlig anordning (se bild nedan).
Jag har fått för mig att jag helt enkelt kan köpa ett DCL-uttag på Clas Ohlsson och sedan koppla in och skruva fast detta (efter att ha slagit av elen). Kan (får) jag göra det själv? Är det något särskilt jag bör tänka på?
Tack på förhand.
Har nyligen flyttat in i ny lgh (hus byggt 1932 om relevant) vilket innebär en del fix. Försökt ta tillfället i akt för att lära mig lite (målning, hänga upp tyngre tavlor, byta lampkontakter).
Undrar nu över vårt sovrum där vi idag saknar lampa och ordentlig anordning (se bild nedan).
Jag har fått för mig att jag helt enkelt kan köpa ett DCL-uttag på Clas Ohlsson och sedan koppla in och skruva fast detta (efter att ha slagit av elen). Kan (får) jag göra det själv? Är det något särskilt jag bör tänka på?
Tack på förhand.
Tycker mig ana en gulgrön ledare där. Är övriga uttag i rummet jordade?B Bob Dylan skrev:Hej,
Tack på förhand.
Ta gärna skarpare och fler bilder.
Ok, är övriga uttag skyddsjordade i rummet?B Bob Dylan skrev:
En annan undran är om du har en kopplingsdosa eller lampdosa där? Det har betydelse för vad man kan hänga upp.
Tillägg: eller apparatdosa. Vilket är måttet mellan skruvhålen på dosan?
Redigerat:
Klicka här för att svara