Byggahus.se
Hej, har ett märkligt fenomen efter Byte till nya brännare (och flametamers) idag på min Weber Spirit 310-SS ifrån 2013.
Vid start & Max-Medeleffekt, så funkar det som förväntat…men när jag vrider brännarna till Lågt samt Minimum så blir trycket ojämt och beter sig oroligt.
Är det Regulatorn som spökar?
Hittar inga gasläckage vid tester, fyllde flaskan i Onsdags samt Grillade med de gamla brännarna i Torsd, Fred samt Lördag.
Se videon när jag endast har första brännaren igång.
 
  • Gilla
Brorw
  • Laddar…
om grillen är såpass gammal att dina flametamers är utslitna bör du nog byta regulator och slang.
 
Tack för input(y)
Nuvarande Slang och Regulator är Max tre år…men de är klart att året runt grillning borde påverka Livslängden;)

Gasflaskans ventiler och manometrar syns, vilket indikerar tryck och innehållsnivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Uppdatering:
Har nu provat och justerat brännarnas luftintagshål med marginellt lite bättre resultat.
Har även bytt fram och tillbaka flera gånger med en annan sprillans regulator från Gasolfyllarna, men får ändå inte jämn förbränning på lägre temp (medelhög och Max fungerar bra). Så har bytt tillbaka till min gamla.
Har nu läst recensionerna från andra gällande dessa brännarrör (gör alltid detta, men tänkte ”vad kan bli fel på rör med hål i”;)
Jag lärde mig en läxa & får köpa nya originalrör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.