Tjena.
Jag har sjukt dåligt tryck/flöde i min vattenutkastare. Troligtvis original från -74 när huset byggdes, gamla rör i krypgrunden sen en T-koppling i badrummet och ut genom väggen.
Nått jag kan göra med denna eller ska jag byta ut den/dra nytt rör i krypgrunden till en ny utkastare på annat ställe?
Tack
Jag har sjukt dåligt tryck/flöde i min vattenutkastare. Troligtvis original från -74 när huset byggdes, gamla rör i krypgrunden sen en T-koppling i badrummet och ut genom väggen.
Nått jag kan göra med denna eller ska jag byta ut den/dra nytt rör i krypgrunden till en ny utkastare på annat ställe?
Tack
Man undrar ju om den öppnar ordentligt eller om det är något i vägen för det där var ju inte mycket att hurra för. Om du följer rören på insidan sitter de på systemet som de ska i övrigt o ingen ballofix som lämnats halvt öppen eller så?
Det är väl bättre att hitta felet än att byta en massa.
Klart det är skönare att lösa problemet än att dra nytt. Går den att skruva loss eller öppna för att kolla i den?
Jag skulle tro att du får ut hela käglan mm om du lossar den yttre delen.
Okej, asså så jag kan skruva loss precis där efter man sätter igång den? Ser ju ut som att det är gjort för att skruva där faktiskt.
I så fall kortar man av pinnen in till käglan ett par milimeter.
Liknande trådar
-
Jag har dåligt vattentryck i hydroforen,HIF bild på tryckmätaren
Vatten & Avlopp -
Duschblandare FMM 9000E - dåligt tryck
Vatten & Avlopp -
Varför blir tryckt virke dåligt under takfoten?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Dåligt tryck i utkastaren - hoppas på idéer från er kunniga
Vatten & Avlopp -
Dåligt tryck i vattenutkastaren ( trädgård )
Vatten & Avlopp