1 661 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Dåligt tryck i duschen
Hej, vi fick byta vattenpump förra veckan då den gamla gått sönder (vi har djupborrad brunn) nu är det dåligt tryck i ena duschen och i tvättstugan. När man spolar vatten i det varmaste läget är det ett högt tryck men så fort man drar ner värmen så försvinner även trycket. Vad kan det bero på?
Så det påverkar bara bakvattnet i dusch och tvättstuga men funkar bra i övriga huset? Har de samma ledning?saga rauseus skrev:
Kolla så det inte fastnat gammalt bös som suttit fast i ledningarna i duschblandaren.
kallvattnet kommer direkt från pumpen med allt som lossnat, varmvattnet går genom varmvattenberedaren där det lägger sig på botten istället för att gå ut till förbrukarna
kallvattnet kommer direkt från pumpen med allt som lossnat, varmvattnet går genom varmvattenberedaren där det lägger sig på botten istället för att gå ut till förbrukarna
Vid pumpbyte och andra åtgärder med vattnet lossnar det ofta partiklar och skräp från brunnen och ledningarna. Ta loss silar eller strålsamlare från kranar och duschen och gör rent dem som första åtgärd.
När jag slår på det kommunala vattnet i hemmanet för säsongen så lossnar det alltid massa bös som behöver rensas bort från kranarna.
När jag slår på det kommunala vattnet i hemmanet för säsongen så lossnar det alltid massa bös som behöver rensas bort från kranarna.
har provat detta men det blir tyvärr inte bättreClasseClas skrev:
Vid pumpbyte och andra åtgärder med vattnet lossnar det ofta partiklar och skräp från brunnen och ledningarna. Ta loss silar eller strålsamlare från kranar och duschen och gör rent dem som första åtgärd.
Klicka här för att svara