B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 820 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 820 inlägg
Har en FMM 9000 badkarsblandare som jag inte får någon fart på vattnet i. Släpper jag på max så fis-rinmer det bara lite.
Monterat isar den i alla små beståndsdelar jag kan. Tycker allt som ska röra sig, kan röra sig. Något tips på vad som strular?
Bakgrund:
Köptes ~2005 och användes fram till ~2012 när badrummet renoverades. Sedan har den legat på hyllan tills idag.
Drar vatten i garaget och har bara kopplat in kallvatten än så länge, tänkte prova med det så allt är tätt innan jag gör klart rören för varmvatten. Kan det vara så att den måste ha tryck på varmvatten-sidan också för att fungera?
Haft isar den mer än vad bilden visar...
Monterat isar den i alla små beståndsdelar jag kan. Tycker allt som ska röra sig, kan röra sig. Något tips på vad som strular?
Bakgrund:
Köptes ~2005 och användes fram till ~2012 när badrummet renoverades. Sedan har den legat på hyllan tills idag.
Drar vatten i garaget och har bara kopplat in kallvatten än så länge, tänkte prova med det så allt är tätt innan jag gör klart rören för varmvatten. Kan det vara så att den måste ha tryck på varmvatten-sidan också för att fungera?
Haft isar den mer än vad bilden visar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 820 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 820 inlägg
Rivit isär allt igen. Inga filter som sitter igen, alla ser rena och fina ut.
Vad är det som gör att en ventilkägla är dålig?
Mer vatten än så här kommer det inte när det är på max och kallt vatten.
Tar jag bort blandaren så är det bra fart ur blandarfästet.
Vad är det som gör att en ventilkägla är dålig?
Mer vatten än så här kommer det inte när det är på max och kallt vatten.
Tar jag bort blandaren så är det bra fart ur blandarfästet.
Klicka här för att svara