Hemmakatten
Den bättre hälften kom hem med en Stanley Intellilaser Pro 0-77-260.

Behöver sätta upp en hel del hyllor och behöver en väggscanner för att hitta elkablarna. Betongbjälklag och stolpar, murat håltegel däremellan. Bor i nybyggt hus med källare och garage och en lägenhet ovanför, så det går många kablar kors och tvärs.

I Tavira, Portugal, där vi bor, finns inte ett jätteutbud av väggscanner. Denna väggscanner är typ den enda.

Frågan är om den ska lämnas tillbaka och köpa något bättre på Internet? När jag googlar hittar jag information från 2006! om denna scanner!

Kommer den ens hitta en endaste elkabel? Ganska dyr var den också.

Har inget tips på någon specifik modell, men den där verkar vara ett sånt där verktyg som ska klara av alla möjliga saker. Det brukar betyda att det inte funkar riktigt bra till nånting. Jag skulle ha satsat på ett instrument som bara hittar kablar/reglar och gör det bra.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Hemmakatten
Ok. Håller med dig useless. Men vilken väggscanner köper man på internet? Inte från Kina, gärna någon scanner som kan komma inom en vecka eller två.

Pris inte gärna över 2000 kronor. Men om nödvändigt, kan jag tänka mig att betala mer.

(Posten här, och även andra paketleverantörer, är riktigt snabba. Beställt ganska mycket, både från portugisiska och europeiska företag. Så fort paketet kommer till Portugal går det snabbt.)

Det går inte att låta nån skicka en från Sverige?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.