Jag har renoverat ett badrum med matta och våtrumstapet, tog hjälp av en stor firma som har behörighet.
Problemet nu är att i två hörn, det ena mer än det andra. Där tapeten/mattan är fint intryckt i hörnet med ett skarpt och fint hörn, men i mitten av väggen så blir det en mjuk böj/hockeysarg i hörnet med luft emellan. Alltså det är fint uppe och nere i hörnen men ca 40 cm i mitten är det luft emellan.
Företaget säger att det inte påverkar funktionen, och det köper jag. Men det är fasen inte vackert, och till saken är att det är många andra små estetiska saker som jag inte är nöjd med, kladdigt i hörnen och små bitar där han skurit snett och limmat dit lösa små bitar.. Så hur gör man? Är det bara att tugga i kudden och känna sig utnyttjad??
Problemet nu är att i två hörn, det ena mer än det andra. Där tapeten/mattan är fint intryckt i hörnet med ett skarpt och fint hörn, men i mitten av väggen så blir det en mjuk böj/hockeysarg i hörnet med luft emellan. Alltså det är fint uppe och nere i hörnen men ca 40 cm i mitten är det luft emellan.
Företaget säger att det inte påverkar funktionen, och det köper jag. Men det är fasen inte vackert, och till saken är att det är många andra små estetiska saker som jag inte är nöjd med, kladdigt i hörnen och små bitar där han skurit snett och limmat dit lösa små bitar.. Så hur gör man? Är det bara att tugga i kudden och känna sig utnyttjad??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
kanske svårt att se men om man jämför hörnen med femkronan så är nedre delen väldigt thight in mot hörnet medans övre delen är väldigt rundad såsom hörnet på en hockeysarg. Och sen kladdet i matthörnen samt en del som är skuren fel och lappad och även att delen som ska vara rakt skuren vid dörrposten är skuren för hand och väldigt "vågig".
Ja, det ser inget vidare ut, det kunde mattläggaren ha värmt in bättre. Iofs är just detta mönstret på mattan väldigt känsligt om man inte har lodräta innerhörn så jag vet inte hur mycket detta spelar in när dom har satt mattan.
Svetsningen ser lite kladdig ut också.
Svetsningen ser lite kladdig ut också.
Ja jag är ju inte riktigt nöjd med resultatet med tanke på att det är ett av de största företagen i mattläggning. Frågan är bara hur gör man nu?? Riva ner hela skiten, ekonomisk ersättning? Risken är att de säger att det bara är estetisk och inget funktionellt fel.Polos skrev:
Klicka här för att svara