Bor i nybyggt hus (1,5år) byggt helt i Leca 400 mm utan isolering. Byggfirma i kk samt att det uppstått en hel del brister i efterhand. Efter genomförd thermografering finns kalla ytor främst i övergång vägg/tak i vissa rum. Se bild. När jag öppnat upp innertaket på nedre plan ser jag att man monterat innertak och sedan gipsputsat invändigt efter taket. Innebär att jag ovan gipstak har en remsa på 20cm oslammad Leca tills väggen möter takstolar/isolering. Är detta felet och anledningen till kalla partiet i skarven? Är detta ett byggfel? Vad gör jag? Finns det något enklare än att ta upp hela taket och slamma? Självklart sitter en regel monterad på 20cm ytan som försvårar slammning. Finns det något annat alternativ än att slamma? Typ isolerskivor?

Hur skulle ni gjort?
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.