För åtta år sedan hade vi 1 dm vatten i garaget (markplan), det visade sig att utloppet för dränering/dagvatten hade blivit igensatt (dike igenfyllt där röret tittar ut). Grävdes fram, och funkat bra sen dess

Samma problem i söndags, fast nu inte lika mycket vatten i garaget. Röret är framme i diket, men det kommer inte särskilt mycket vatten ur det. Jag får pumpa med länspump som går nästan hela tiden sedan dess.
Vattensamling i garageuppfart med slang ansluten till länspump, omgivet av vått gräs och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det har ju regnar kopiöst, så det är väl orsaken till att det upptäckts just nu. Går det att försöka spola med vattenslang eller högtryckstvätt med slang? Det är ca 30-40 m. Är det spolbil som gäller kanske?

Min svåger har en rensslang till högtryckstvätten som jag lånat lite då och då vid lite olika stopp och som underhåll...väldigt bra..

Munstycket spoler mest bakåt, både för att ta sig framåt i ledningen och spola rörväggarna, två tre strålar framåt för att spola sönder evt ett stopp..
Kör nerifrån diket och upp i systemet, så rinner det ut lättare

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.