Hej

Min mors tvättmaskin pajade för drygt 1 vecka sedan. Beställde en ny Cylinda FT5074 från tretti.se till henne som hon fick i fredags.

Kopplade in den åt henne igår, utan bekymmer. Körde igång en tvätt och allt funkade perfekt.

När hon skulle tvätta idag stannade maskinen vid "tömning/centrifugering" och bara slocknade.

Efter att ha startat upp maskinen igen och kört tömning och centrifugering på programvredet, trodde jag allt var ok igen.

Men oavsett vilket program vi väljer så startar maskinen, tar in vatten och sen går trumman ett halvt varv innan den stannar och lägger av igen.

Maskinen är två dagar! Har gått 1 tvätt! Katastrof!

Har gått igenom felsökningen och det finns inga tveksamheter där.

Läste denna på Cylindas hemsida/support.

https://kundservice.cylinda.se/org/cylinda/d/tvattmaskinen-stannar-strax-efter-att-programmet-h/

Någon som har nån idé? Några tips?

Tack på förhand!
 
Det är väl bara att kontakta tretti, maskinen är ju ny.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Självfallet.... men det lät ju ta minst 3-4 dagar innan någonting händer från deras sida...
 
BirgitS
Jo, men om du öppnar maskinen kan reparatören säga att du har orsakat mer skada och garantin inte längre gäller. Men om du inte redan gjort det lusläs installationsanvisningen en gång till.
 
P
Det mesta tyder på dålig kontakt i matningen.
Dvs i väggen eller central
Sitter den med original stickpropp ell fast anslutei dosa.
Iofs är ju detta en turkisk maskin men de brikar hålla lite längre.
 
Sitter med original stickpropp. Har testat att dra med förlängningskabel till ett uttag på annan grupp med samma resultat
 
P
Det var bra!
Då är det bara turken kvar, troligt glapp i kretskortets anslutningar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.