Byggahus.se

Coronavirus

1. F
    Medlem · Nivå 14
    Och hur kommer det sig att alla trådar, förr eller senare, fylla av sånt här trams?

• Laddar…
  2. P
    Förklara vad som är trams?

• Laddar…
  3. N
    Medlem · Nivå 12
    Googla "Goodwin's law".

Kortfattat, någon skriver något som inte är PK och någon annan drar rasistkortet å så rullar det på.

4. P
    Stämmer bra

5. VidarH
    Medlem Nivå 7
    För att det är mycket billigare att ha en standardiserad uppsättning med papperslappar till folk än att det ska ringas till tolktjänst?

6. L
    Medlem · Nivå 11
    Tack, men det är met än vätskesamling. Densiteten i lungvävnaden ändras avsevärt. Det syns tydlig på röntgen bilder. De tror för det mesta att det är förtjockning av vävnader se slutsatsen av en artikel:
    Jag ser att det finns ingenting som beskriver orsaken till en sån densitet ändring och symptomen förklaras med termer som Crazy paving pattern och liknande förmodligen för att de är de enda termer som går att beskriva skadorna med.
    Röntgen bilderna visar något onaturligt. Jag ska undersöka det närmare. Det kan inte vara organisk material som ser så vitt ut på röntgen bilder.

CONCLUSION. The early clinical and laboratory findings of COVID-19 pneumonia are low to midgrade fever, dry cough, and fatigue with normal WBC count, reduced lymphocyte count, and elevated high-sensitivity C-reactive protein level. The early CT findings are patchy GGO with or without consolidation involving multiple lobes, mainly in the peripheral zone, accompanied by halo sign, vascular thickening, crazy paving pattern, or air bronchogram sign.

7. VidarH
    Medlem Nivå 7
    Ärrvävnad är ju en förtjockning?

8. useless
    Självbyggare · Nivå 24
    Men snälla nån. När ska du sluta med dina vilda fantasier? Kolla med UFO Sverige om dom har någon teori som passar in.

9. S
    Husägare Nivå 4

Snälla Lars, är du på riktigt? Det är helt normala slätröntgen respektive CT-bilder på sjuka lungor, tro mig, jag har sett många..

10. Silver78
    Självbyggare · Nivå 8
    Är det bara jag som känner att bordsserveringsreglerna känns väldigt flummiga? Hur gör skolbarnen då? Buffé ej tillåtet?

• Laddar…
  11. P
    Billigast är ändå att var och en lär sig språket i respektive land hen bor i?

12. P
    Buffé är tillåtet i skolor men ej på restaurang

• Laddar…
  13. H
    Medlem Nivå 5
    skolmatsalar lär väl inte räknas som restaurang, kanske utfodringssal? Det finns nog inte heller pengar till att stänga skolor i vårt land, för då havererar kanske bidragssystemet och annan välfärd....

14. R
    Medlem Nivå 6
    Imponerande. Det är bara ett halvår sedan du var klimatforskare. Nu visar det sig att du även är expert inom detta område. :thinking:

15. pacman42
    Medlem · Nivå 13
    Många skolor kan inte lösa detta. De har fått order om att lösa det, men de kan inte. De kan inte heller servera all mat, de har inte personal så att det räcker. Lärarna kan inte heller hjälpa till då fortfarande många av dessa är sjukskrivna.