ok, men jag hittar ärligt talat inte kontakten alltså... grävt därinne å ser ingen. den stora med 4 kablar samt jorden e på plats...
satt igång den å det kommer värme å kyla...
men e lite fundersam över den andra kabeln så att säga
satt igång den å det kommer värme å kyla...
men e lite fundersam över den andra kabeln så att säga
Den extra kabeln är till trågvärmaren (värmekabel under värmeväxlaren) som behövs för användning här i Norden. Om den kommer från kontinenten (tycker mig se dekaler på tyska) kan det saknas trågvärmare. Går att eftermontera trågvärme men ganska svårt att komma åt.
hejsan..
tack, då skall jag ut å kika igen...
ringde jula precis å dom sa att denna kabeln e till defrost.
när dom monterar ihop utedelen kunde denna kabel hamna vid sidan om tydligen..
vart många fall att folk hört av sig angående detta.
går ut nu å skruvar bort toppkåpan för där SKALL den finnas...
återkommer......
mvh
estwing
tack, då skall jag ut å kika igen...
ringde jula precis å dom sa att denna kabeln e till defrost.
när dom monterar ihop utedelen kunde denna kabel hamna vid sidan om tydligen..
vart många fall att folk hört av sig angående detta.
går ut nu å skruvar bort toppkåpan för där SKALL den finnas...
återkommer......
mvh
estwing
Kan tillägga att denna värmeslinga drar ca 80w, och den är på konstant ända upp till att utetempen är över 6-7c plus...
Hjälper inte att stänga av pumpen med fjärren, enda sättet är att dra ur kontakten.
Störde mig på det som tusan när jag monterade min jula pump för ett par år sedan, men jag har inte fått tummen ur att göra något åt det..
Hjälper inte att stänga av pumpen med fjärren, enda sättet är att dra ur kontakten.
Störde mig på det som tusan när jag monterade min jula pump för ett par år sedan, men jag har inte fått tummen ur att göra något åt det..
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden