1 863 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Comhem installation i radhusområde
Tidigare så fick vi ett erbjudande att installera fiber i vårat lilla radhus område på 22 hus, nämndes i denna tråden. Tyvärr gick det i stöpet pga olika anledningar och när vi bad om en ny offert så mer än dubblerade Telia priset med informationen att vi inte längre var inom ett fibermarknadsområde.
Så, vi provar nu med Comhem. Men som det alltid gör i radhusområden så finns det olika personligheter och ålder på fastighetsägarna, men majoriteten verkar intresserade. Dock skulle jag behöva övertygande argument för denna brokiga skara.
Några förslag på saker man kan lyfta fram till fastighetsägare som annars är nöjda med mobilt bredband och boxer?
Dock har vi diskuterat att samfälligheten skulle kunna ta kostnaden för de som inte är intresserade och när det väl sker generationsskifte i området så får de nya "köpa in sig".
Men skulle det fungera rent legalt?
Så, vi provar nu med Comhem. Men som det alltid gör i radhusområden så finns det olika personligheter och ålder på fastighetsägarna, men majoriteten verkar intresserade. Dock skulle jag behöva övertygande argument för denna brokiga skara.
Några förslag på saker man kan lyfta fram till fastighetsägare som annars är nöjda med mobilt bredband och boxer?
Dock har vi diskuterat att samfälligheten skulle kunna ta kostnaden för de som inte är intresserade och när det väl sker generationsskifte i området så får de nya "köpa in sig".
Men skulle det fungera rent legalt?
En rekommendation från min sida är att oavsett vilket företag ni anlitar så låt dessa göra installation och äga utrustning med serviceansvar fram till första jacket hemma. Visst kanske man kan tjäna någon summa på att dra lite kablar själv eller att låta något annat företag som är billigare än comhem/telia/whatever ordna sista biten men så fort man stöter på problem senare och hamnar i läget att det är tveksamheter om vems problem det är eller hamnar i läget att det är ens egen samfällighets styrelse man ska rikta klagomålen till då blir det knas.
Många har mycket att säga om kundtjänster hos diverse företag men mitt val är lätt om det står mellan detta och en ointresserad/okunning samfällighet som motpart
Många har mycket att säga om kundtjänster hos diverse företag men mitt val är lätt om det står mellan detta och en ointresserad/okunning samfällighet som motpart
Haft haft ComHem i några år när vi bodde i lägenhet. Maken till värdelös kundservice har jag aldrig varit med om varken innan eller efter, men deras internettjänster är riktigt stabila och bra.
Ett bra argument är ju att Comhem ses som lite av en standard idag, det är ett fint säljargument när man ska sälja sitt radhus. Alla vet hur det fungerar, man behöver inte massvis med extrautrustning i form av boxrar eller dekoders, eller känsliga fula parabolantenner. Det är ju förhållandevis billigt också, i jämförelse med många andra alternativ..
Ett bra argument är ju att Comhem ses som lite av en standard idag, det är ett fint säljargument när man ska sälja sitt radhus. Alla vet hur det fungerar, man behöver inte massvis med extrautrustning i form av boxrar eller dekoders, eller känsliga fula parabolantenner. Det är ju förhållandevis billigt också, i jämförelse med många andra alternativ..
Klicka här för att svara