Byggahus.se

Comfort apdyra!!

1. cederbusch
    Medlem · Örebro län · 2 313 inlägg

cederbusch

Medlem
    Att Comfort är allmänt dyra visste jag sedan tidigare. Men idag blev jag riktigt chockad.

Jag håller på med badrumsrenovering och fick slut på Wirsbo CombiPex igår. Har beställt nytt från Rinkaby Rör för ca 26 kr/m + 2.5 kr/m för frakt. Men eftersom jag skulle behöva en liten snutt omgående så ringde jag till Comfort som jag misstänkte kunde ha just CombiPex, och det stämde ju.

Men det visade sig att de skulle ha 85 kr/m för den!! :x

Så jag får snällt vänta på att Rinkaby skickar slangen.

2. Krilleman
    Husspekulant Plumber · Södermanland · 14 566 inlägg

KrillemanPremiumikon: Rör

Husspekulant Plumber
    En vanlig Wirsbo KombiPEX 15mm på 50m rulle har i nya produktkatalogen 2011 grundpriset av 41:- plus moms, alltså 51,25 ut till kund. Sen tar alltid firmorna som säljer till privatpersoner en avgift för att dom får kapa slangen, det blir med andra ord en hel del "snuttar" över på alla dimensioner som dom vill ha betalt för. Men att lägga på 33,75:- per meter utöver grundpriset är hutlöst! Onödigt vetande är att deras inköpspris ligger runt 17:-/m plus moms på en 50m rulle.

Du ficka alltså ett pris som dom hade tjänat 63,75:-/meter rakt ner i fickan!
    Ett prispåslag på 400%
    Låter inte sunt alls... q(;^;)p

Redigerat 7 mar 2011 17:10
  3. blackadder
    Medlem · västra götaland · 970 inlägg

blackadder

Medlem
    Ska du bara köpa en snutt från rinkaby så blir det ju inte heller så billigt då dom ska ha 128:- i expeditionsavgift/order.

Försvarar inte Comfort men ska man jämföra så ska det ju vara lika, eller?

4. cederbusch

cederbusch

Medlem
    Jovisst, det resonemanget köper jag. Men de skulle ha det meterpriset oavsett hur mkt jag skulle ha. Så det är päron jag jämför päronen med.

5. F
    Medlem · Västra Götaland · 1 063 inlägg

Forbo

Medlem
    Hade du bott i närheten kunde du fått 2 meter av mig... :) Skämt åsido kan det ju vara värdefullt vetande för andra att det är käckt att köpa slang med marginal..jag har sparat "snuttar", vet ju aldrig när man behöver det och det är dyrt som guld att köpa i normala butiker...som synes

6. Toppkonsult
    Medlem · Stockholm · 13 inlägg

Toppkonsult

Medlem
    Har ju också blivit lurad av en röris som tog 197,50 kr/m för Pex rör-i-rör dim 18. Fruktansvärt magstarkt att sedan stå på sig när jag krävde in kvitton på inköpet vilket han inte ville visa. Sedan orkar man ju inte stå och käbbla om 600 kr när resten av köket gick på 200 000 .....
    Känns bara som att hantverkare än som dom brukar (oftast)... :-S

7. cederbusch

cederbusch

Medlem
    I morse hämtade jag iaf slangen (50m) på Schenker när jag ändå for förbi och köpte gips. Känns jäkligt bra att jag inte stressade med att köpa på comfuckingort. Jag har inte direkt rullat tummarna ändå....

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.