1 224 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
cirkpump/laddpump
Hej jag undrar om det finns ngn som vet om det räcker med en cirkpump som laddpump styrd från panntermostat att ladda acc tankar med eller måste man ha en laddomat. Med laddtermostaten på pannan kan man ju få cirkpumpen att börja ladda vid en lägre temp. Tar tacksamt emot ideer och tips :S
Problemet du stöter på då, är just det som laddomaten är till för; att förhindra kondens i pannan..
Fast du kan ju bygga en egen "laddomat" om du vill, med en termostat på 60 grader, så får du ju optimal verkningsgrad.
Fast du kan ju bygga en egen "laddomat" om du vill, med en termostat på 60 grader, så får du ju optimal verkningsgrad.
Om jag ställer in laddtermastaten på pannan på mellan 60-70 grader klarar jag mig från kondensen då?
NJae.. Det kommer fortfarande 20-30gradigt vatten rakt in i pannan från acktanken, det är orsaken till kondensen.
Du måste späda ut det kalla vattnet från tanken med varmt vatten från pannan för att få vattnet som kommer in i pannan
att inte understiga 60 grader..
Du måste späda ut det kalla vattnet från tanken med varmt vatten från pannan för att få vattnet som kommer in i pannan
att inte understiga 60 grader..
okej då är jag med
Klicka här för att svara