Cheapys rörkopplingar, jag tror dom heter Calbi och är italienska. Är det någon som använt dem och går dom att lita på?

Är det av någon särskild anledning du vill använda dessa? Är det en enstaka pryl som måste göras nu så tar man det som finns tillhanda ska det göras om ett tag köp rätt prylar de funkar mycket bättre.

Tex bauhaus kopplingar (inte märkes då) sprack extremt lätt för en kompis, rena skiten.

En branchtidning inom VVS-området som (tyvärr glömt vilken) som gick igenom ett gäng klämringskopplingar med avseende på typgodkännande, monteringsanvisningar osv kom fram till att vissa kopplingar från byggvaruhusen inte var typgodkända för tappvatten! Likväl var dessa uppställda vid resten av kopplingarna och min gissning är att en stor del om inte hela personalen sålde dessa inte hade någon aning om detta. Enkel väg ut för ett försäkringsbolag som inte vill betala ut ersättning....

Köper du något billigt se till att de är typgodkända för tappvatten enligt de standarder som gäller i här med avseende på tryck osv!

v-g skrev:
Tex bauhaus kopplingar (inte märkes då) sprack extremt lätt för en kompis, rena skiten.
Jag vet inget om Cheapys kopplingar, men ska man tolka detta så, att eftersom de har sålt dåliga kopplingar på Bauhaus, så säljer de dåliga även på Cheapy?

Krilleman
Köp vatette från gustavsberg, det är det enda gbg gör klockrent, kopplingar i högsta kvalite! Värt var enda krona. Jag skulle aldrig handla billiga kopplingar på cheapy eller bauhus.

Vatette finns bla på vvsonnet

andersmc:Nej du ska tolka det som det står dvs billiga kopplingar kan vara riktigt dåliga, jag har inte testat de från cheapy däremot har en kompis erfarenhet av kopplingar från Bauhaus.

Rinkaby har bra kopplingar, rätt så billigt också. Dock är frakten alltid 128:- så man får se till att ta ett lass :D

Krilleman
Om jag tolkar bilderna på rinkaby rätt så ser det ut som VSH klämringskopplingar, (jag ser då ingen tillverkare nämnas) Dom är inte i närheten av vatette... Samt att prisbilden verkar vara rätt lika hos rinkaby som vvsonnet både på frakt och kopplingar... Bättre kopplingar till samma pris = Lätt val av leverantör!

Redigerat:
v-g skrev:
andersmc:Nej du ska tolka det som det står dvs billiga kopplingar kan vara riktigt dåliga, jag har inte testat de från cheapy däremot har en kompis erfarenhet av kopplingar från Bauhaus.

Rinkaby har bra kopplingar, rätt så billigt också. Dock är frakten alltid 128:- så man får se till att ta ett lass :D
Ja, jag såg inget i din ursprunglig text om att billiga kopplingar kunde vara dålig. Fast jag är fortfarande inte med - TS efterlyser erfarenheter av Cheapys kopplingar. På vilket vis är han hjälpt av att få reda på att din kompis köpt dåliga kopplingar på Bauhaus?

Men eftersom nu Rinkaby kom på tal så kan jag redovisa min erfarenhet av deras kopplingar. Jag har använt minst ett hundratal kopplingar från Rinkaby. Av dem har en gått sönder för mig. Dock fick jag den bytt på garantin, men det var naturligtvis irriterande just när det hände.

Jag ska undersöka om cheapys kopplingar är typgodkända, jag återkommer.

krilleman_215 skrev:
Köp vatette från gustavsberg, det är det enda gbg gör klockrent, kopplingar i högsta kvalite! Värt var enda krona. Jag skulle aldrig handla billiga kopplingar på cheapy eller bauhus.

Vatette finns bla på vvsonnet
Tack för tipset!

Efter att ha kollat på vvsonet känner jag att det inte var så mycket dyrare att få kvalitetskopplingar.
Prisskillnaden gör det helt enkelt inte värt att chansa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.