Skall kakla för första gången och undrar lite över vad man skall utgå ifrån. Hade ni centrerat plattorna mellan Skåpen där fläkten hamnar eller centrerat mellan väggarna. Centrerar jag mellan skåpen som jag tycker känns bäst så blir det småbitar på varannan rad..... typ 3-4 cm både vid fläkten och på väggsidorna
Det som kan vara snyggast är att plattorna kommer symetrisk vid fläkten , det syns mest där , sedan det med plattstorlek och längd , försök att få så stora bitar som möjligt , väldigt svårt att knäcka 1-2 cm , bitarna vill gärna gå av ,
Räkna lite :: om du börjar med en halv platta till vänster ( lägg dom på bänken ) lägg ut en rad med fogavstånd mellan och se hur du kommer i förhållande med fläkt och högersida ,. kanske flytta alla till höger eller vänster för att få det att gå ihop
Detta kanske du får göra flera gånger för att komma någorlunda rätt
Lycka till
Räkna lite :: om du börjar med en halv platta till vänster ( lägg dom på bänken ) lägg ut en rad med fogavstånd mellan och se hur du kommer i förhållande med fläkt och högersida ,. kanske flytta alla till höger eller vänster för att få det att gå ihop
Detta kanske du får göra flera gånger för att komma någorlunda rätt
Lycka till
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Klicka här för att svara
