Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 196 inlägg
Apropå slang vs rör i väggarna. Siktar själv på att installera CD i huset men har totalt noll koll och erfarenhet av det. Tror faktiskt inte ens jag känner ngn som har CD! Å andra sidan är ju dammsugning inget man brukar diskutera med polarna...
Men de satser jag tittat på har alla haft rör i väggarna. Krökarna förefaller i mina ögon vara ganska trånga med väldigt liten radie. Har svurit ve och förbannelse när Fido-sugaren satt en bit vadsomhelst i slangen. Hur lätt hänt är detta i en sådan krök vs slang? Inte så kul att lyfta bort en gipsskiva för att plocka ut en 2x10 pluttars svart legobit...
Men de satser jag tittat på har alla haft rör i väggarna. Krökarna förefaller i mina ögon vara ganska trånga med väldigt liten radie. Har svurit ve och förbannelse när Fido-sugaren satt en bit vadsomhelst i slangen. Hur lätt hänt är detta i en sådan krök vs slang? Inte så kul att lyfta bort en gipsskiva för att plocka ut en 2x10 pluttars svart legobit...
Krökarna som man använder invändigt har något större radie än den första kröken som sitter direkt på uttaget. Så det som passerar in genom första kröken passerar också hela vägen. I vissa uttag sitter det också 'fällor' som fångar upp lite större föremål. Håll reda på vilka krökar som är vilka vid monteringen bara! 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden