Byggahus.se
Någon som har tips på lämpligt infällt väggskåp att ha som motsvarighet till normcentral fast för nätverk (LAN), där man kan ha typ patchpanel, router/switch och dylikt?

Skulle även behöva tips på samma sak för TV, en infälld central där man kan ha distributionsförstärkare och sånt till mitt TV-nät som är draget som ett stjärnnätverk.

Förslag?
 
Men kom igen nu alla gurus!

Det måste väl ändå finnas lämpliga skåp för nätverk och tv på marknaden?!
 
Bredbandsskåp från Eldon?

Kolla Eldon.se
 
Fint!

Önskar fler förslag :)

Någon som vet om det finns speciella skåp för tv-distribution?
 
Vispen74 skrev:
Fint!

Önskar fler förslag :)

Någon som vet om det finns speciella skåp för tv-distribution?
måste du ha ett eget skåp till tv? i det som ja har har ja allt samlat i det.
 
Garo har några mediacentraler som kanske passar för dig.
www.garo.se
 
GARO verkar ju ha lite vettiga skåp måste jag säga, perfekt! Detta börjar likna vad jag föreställer mig
2270981.jpg

Absolut kan man ju tänka sig att ha TV/data/telefoni samma skåp, tänkte inte på det.

När ni kopplat TV i stjärnnät, vad har ni då använt för komponenter för att dela upp tv-signalen på så många förgreningar utan att tappa signalstyrka? Och kopplar man TV-uttagen i skåpet i någon typ av patchpanel för coaxkabel eller?

Inga fler som har bilder på sin mediacentral för att se hur ni byggt upp det?

Många tack för all info så här långt!
 
Jag kopplade in Data/Tele och TV i ett skåp från GARO i min brors hus, ett något större än det på bilden tror jag, och har en del synpunkter. Det är trångt, att stänga dörren är bara att glömma om du stoppar i en lite större adapter i eluttagen eller om du har RF-splitters med uttag åt fel håll. Finishen är inte helt på topp och panelerna för modularjacken är tillverkade med så stora spel att uttagen inte snäpper fast ordentligt. Hos min bror sitter centralen tillsammans med elcentral i en teknikskrubb så där är det estetiska inte så kinkigt.
 
Jag har samma skåp som Mats har i tråden "Mats nätverksskola" Där har jag både nätverk för data/tele samt nätverk/multiswitch för TV. Inköpt på Ikea och infällt i en stödbensvägg.
 
Jag har inte heller hittat nått infällt skåp som rymmer allt man vill ha. Största problemet vtycker jag att infällda skåp blir så grunda...Det blir ju lite apparter som ska in...Som det ser ut nu kommer jag ha ett fristående 19" rackskåp. Där finns plats för patchpaneler för telefon/nätverk. Då finns det även plats för annan rackbaserad utrustning..Dock tar det ju sin plats.
 
Själv har jag monterat rackskenor med små distanser hängandes på väggen i ett förråd. Nedre delen av skenorna böjde jag i 90-gradersvinkel så att min 24-portars switch hänger istället, och på så vis bygger det inte mycket alls från väggen. Bilder kommer när jag fått in resten av utrustningen kopplad dit, just nu är det bara patchpanelen och switchen som finns där... (Switchen som för övrigt blev nästan knäpptyst igår när den fick lite nya fläktar)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.