Jag har ett nybygge på gång där jag har kartonggips på väggarna. Utanpå detta blir det en våtrumsmatta (tarketts tarkodry eller liknande) ovanpå denna blir det sedan klinker.

För att förenkla den framtida klinkringen skulle jag vilja spackla skivskarvarna och har förstått att det är ett cementbaserat spackel jag ska ha. Den enda produkt jag hittade i den lokala bygghandeln var Combimix Hand Bygg 840. http://www.combimix.se/index.php?pa...facturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=26

Är det någon som känner till den produkten och vet om den fungerar för mig?

T
Om det nu inte är en klåpare till snickare som har satt upp gipset så är det TOTALT onödigt att spackla gipsskarvarna, särskilt om du ska ha TarkoDry eller Armstrongs tätskiktsmatta.

Maxit väggspackel snabb grov 50-100 är ett cementbaserat spackel.

Det är jag själv som satt upp gipset, allt ser bra ut. Det är bara själva fasningen på gipsskivorna som jag tänkte spackla. Det var mer en tanke om att förenkla plattsättningen så mycket som möjligt. Man vill ju att väggarna blir så släta och raka som det bara går.

Den lilla "gropen" som fasningen utgör, tar fixet hand om , det kommer inte att påverka slutresultatet..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.