Hej,

Håller på att isolera vinden på mitt garage.
Jag har börjat fylla upp med cellulosa lösullsisolering nu.
Dock blev jag fundersam på om det är andra krav när det är just cellulosa än med vanlig glasull?

I taket har jag monterat ångspärr då garaget kommer hållas uppvärmt till 15 grader. När jag läser på om cellulosa så förespråkas en diffusionsöppen konstruktion.

Kommer denna ångspärr i kombination med cellulosa att ha en negativ effekt (att isoleringen kommer bli fuktig och mögla?)
Bör jag avlägsna all isolering och börja om med glasfiber?

// Kristian
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.