Har du identifierat att denna dosa matar strömbrytaren? Det syns inte på bilden ifall det finns ett rör som har tre ledare svart, brun vit. Vidare är det bra att försöka lista ut var den andra ledarna kommer ifrån och tar vägen. Det framgår inte om denna dosa ens tillhör samma grupp som strömbrytaren och lampan.
GGrytajox skrev:
Går det utifrån detta säga hur den nya skall vara kopplad? Schemat som bifogas har tre utgående linjer min har bara en som synes.
Du ska koppla enligt schemat. Att schemat verkar gemensamt för varianter på denna puck med 1-3 kanaler är saker man får ha överseende med. Men du måste själv ta reda på hur kretsen ser ut och fiska fram en nolla. Jag kan inte hjälp dig med att koppla färg mot färg utan du måste själv förstå hur det ska kopplas funktionellt.
GGrytajox skrev:
Jag skickar också med hur den gamla brytaren ser ut och och den nya wifi kontakten.
Nej, men det borde man kunna använda en av tändtrådarna till om det numera bara är en lampa som manövreras från brytaren.
En elektriker kommer få avgöra det men det verkar ju vara den enklaste lösningen och svaret var inte oanvändbart det vill säga not useless...
Än en gång tack till alla som engagerat sig i denna tråd det har varit lärorikt och jag överlåter resten till en behörig elektriker.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.