Vi behöver byta träfasad på vår ena gavel (gammalt 1,5 plans hus, bredd 8m nertill), 4 fönsterhål, 2 nertill och 2 upptill), ingår även isättning av 6 fönster samt altandörr (men inte kostnad för dörr o fönster).
Fick en offert på nästan 200tkr (utan rot då), är det rimligt?
Fick en offert på nästan 200tkr (utan rot då), är det rimligt?
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Det låter högt.
Men vad är det för fasad? Om det ex. är panel med en profil som måsta specialbeställas?
Men vad är det för fasad? Om det ex. är panel med en profil som måsta specialbeställas?
H hempularen skrev:
Träfasad, omålad (vi rödmålar själva första lagret innan uppsättning).H hempularen skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Om man benar ut kostnaden, så bör man ha i åtanke att ställningshyra, och byggande av ställning, kostar ofta oväntat mycket. Men det blir ju inte 200 000 av det.
Klicka här för att svara


