Vad skulle det kosta att byta denna gigantiska proppcentral till en snygg normcentral med lucka?
Eller ska jag kanske bara sätta ett köksskåp med lucka på så att man slipper se det?
det är tvättstugan som hörs om till entré. Tråkigt att titta på när man kommer hem

• En stor gammaldags proppcentral med många säkringar på en vägg med blommigt tapetmönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
12-14 efter rot

Magnus E K
Ser snyggt ut, jordfelsbrytare finns och vackert handskriven gruppförteckning! Enda anledningen jag ser till byte är om ni vill komplettera med stort antal ytterligare säkringar, eller timers, individuella mätare etc. Annars bygg ett snyggt skåp framför!

• Gilla
GK100 och 2 till
  • Laddar…
B Bob Macahan skrev:
Vad skulle det kosta att byta denna gigantiska proppcentral till en snygg normcentral med lucka?
Eller ska jag kanske bara sätta ett köksskåp med lucka på så att man slipper se det?
det är tvättstugan som hörs om till entré. Tråkigt att titta på när man kommer hem
Skulle gärna se det där när jag kom hem. Snyggt och prydligt :D

• Gilla
Wheelabrator
  • Laddar…
Håller med Magnus!
Jag hade inte bytat de centralerna. Vill du ha möjlighet att sätta dit astrour och diverse andra normapparater så sätt dit en kapsling vid sidan om.
Bortkastade pengar att byta en fin central.

• Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Men det finns bara en jordfelsbrytare och det är oklart vad den betjänar.

Tack alla, då behåller jag den bakom ett skåp Jordfelsbrytaren betjänar allt förutom kyl, frys och värmepump i grunden. Nu när jag flyttat tvättstugan till samma rum som värmepumpen är tvättmaskin och torktumlare också utanför jordfelsbrytaren men tvättstugan står på tur att göras i ordning och då ska tvätt och tork också gå vis jordfelsbrytaren.

Sannolikt är det som det prydligt står på lappen. Det är ju bara att trycka på testknappen så blir det uppenbart.

Nissens
J Johan456 skrev:
Men det finns bara en jordfelsbrytare och det är oklart vad den betjänar.
Ändå står det ju tydligt på den stt den är kopplad innan gruppsäkringarna...
Stämmer inte det tror du?
Lätt att kolla annars...

Nu är allt tipp topp. Den stora elcentralen fick gömma sig bakom ett badrumsskåp från IKEA och den gamla tvättstugan förvandlades till en riktigt praktisk groventré. Tack för er input!

• Badrumsskåp monterat på vägg som döljer elcentral, nedan hängande barnjackor i en groventré.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Nissens och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.