Hallå!
Har fått för mig att jag ska byta handtaget på min altandörr.
Problemet är att det inte finns några skruvar.
Inget handtag på utsidan.
Provat att lossa alla skruvar på sidan och det släpper längst ner på dörren men i mitten vid handtaget sitter det fast.
Någon som har koll på hur det funkar.
Står FIX på den men hittar ingen modellbetäckning.
Mvh Johan
Har fått för mig att jag ska byta handtaget på min altandörr.
Problemet är att det inte finns några skruvar.
Inget handtag på utsidan.
Provat att lossa alla skruvar på sidan och det släpper längst ner på dörren men i mitten vid handtaget sitter det fast.
Någon som har koll på hur det funkar.
Står FIX på den men hittar ingen modellbetäckning.
Mvh Johan
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
På den undre bildens underkant ser du en skruv (spårskruven med mycket färg på). Finns säkert likadan skruv högre upp och längre ned. Om du vrider dessa ett kvarts eller ett halvt varv går dörrbladet att dela. Då kommer du åt låset från insidan på den yttre halvan.
Ursäkta men jag skrattar, redan när jag såg första bilden drog jag på smilbanden.
När man ser den gamla Fix 835 avsedd för delbara dörrar i en dörr med isolerglas/fönsterkassett.
Hade de satt träplugg och försänkt in skruvarna?
Allt för att slippa köpa en underläggsbricka som inte är dyr varken då eller nu.
När man ser den gamla Fix 835 avsedd för delbara dörrar i en dörr med isolerglas/fönsterkassett.
Hade de satt träplugg och försänkt in skruvarna?
Allt för att slippa köpa en underläggsbricka som inte är dyr varken då eller nu.
Produkter som diskuteras: "träplugg"
Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden