Hej

Har ett golvvärmesystem från Termeco.Det sitter en liten flödesmätare på varje slinga. En av dom har hakat upp sig, tar jag bort glaset så åker den lilla flödesmarkören upp och ner men den stänger aldrig när glaset lyfts bort, vilket gör att det kommer vatten varje gång jag försöker ta bort glaset. Vågar inte riktigt ta bort hela flödesmätaren då det antagligen kommer forsa vatten så hur gör man enklast?

Tack på förhand!

• Golvvärmefördelare med flödesmätare och justeringsventiler, problem med flödesmätare synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flödesmätare för golvvärmesystem från Termeco som visar mätnivåer på en slinga.
    Skapa konto
Nu kanske jag var liite otydlig men jag försöker igen. Det som hände var att golvvärmen slutade fungera i badrummet, först trodde jag det var flödesmätaren som var kass men har tänkt om nu. Tror det är piggen under ställdonet som fastnat i stängt läge.

Har fått loss överdelen av ställdonet och har slagit lite lätt på den röda piggen men inget händer. Så frågan nu är om jag kan skruva av den andra delen av ställdonet ( se bilden ) utan att det kommer vatten.

• Överdel av ett ställdon med en synlig röd pigg i ett system för golvvärme.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.