Hej

Har ett golvvärmesystem från LK. Det sitter en liten flödesmätare på varje slinga. En av dom tror jag har helt hakat upp sig, för den rör sig inte hur jag än ställer ventiler, stryper flöden m.m. Kan jag enkelt byta denna utan att behöva tömma hela systemet? Det finns en huvudventil för return för fördelarna, men inte någon på inflödet.

Räcker det att bara stänga ventil som reglerar grundflödet i slingan?

• Golvvärmefördelare med svarta och blå ventilkåpor och en flödesmätare som inte rör sig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golvvärmesystem med flödesmätare på slingor och huvudventil för retur men inget inflöde synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snickaredavid1
  • Laddar…
Svar nej. stäng av ventilerna på vänster sida och öppna lite på en ventil på höger sida så trycket försvinner. sen bara byta och göra baklänges. Prova med att rengöra den . det kan sitta skit i den så den inte reagerar

aenyberg aenyberg skrev:
Hej

Har ett golvvärmesystem från LK. Det sitter en liten flödesmätare på varje slinga. En av dom tror jag har helt hakat upp sig, för den rör sig inte hur jag än ställer ventiler, stryper flöden m.m. Kan jag enkelt byta denna utan att behöva tömma hela systemet? Det finns en huvudventil för return för fördelarna, men inte någon på inflödet.

Räcker det att bara stänga ventil som reglerar grundflödet i slingan?
Flera ställdon är stängda på fördelaren!
Ställ upp alla rummstermostaterna på max och låt systemet styras av utetemperaturen.
Montera av alla ställdon och "motionera" packboxarna genom att trycka ner dom för hand.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.