JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Jag pillar med det mesta hemma, inklusive el, men jag har länge haft en stor fobi för att greja med vattenrelarerade saker. Så, för att göra något åt denna fobi tänkte jag börja med att utmana mig själv genom att byta blandare i en gästtoalett, ser ju förhållandevis enkelt ut.
Gick dock bet redan på steg 1 när jag tänkte identifiera rördimensioner och hur jag ska få bort den gamla blandaren. Kan man dra av klämmringskopplingen på bilden (för det är väl så den kallas) med en skiftnyckel? Den ser ju lite skum ut.
Gick dock bet redan på steg 1 när jag tänkte identifiera rördimensioner och hur jag ska få bort den gamla blandaren. Kan man dra av klämmringskopplingen på bilden (för det är väl så den kallas) med en skiftnyckel? Den ser ju lite skum ut.
Ser ut som du behöver en polygrip och en skiftnyckel.. Men jag har inte pillat något med vattenanslutningar heller.. så jag skulle nog vänta tills nån som vet vad de pratar om svarar på detta först... heheJanneJanne123 skrev:
Jag pillar med det mesta hemma, inklusive el, men jag har länge haft en stor fobi för att greja med vattenrelarerade saker. Så, för att göra något åt denna fobi tänkte jag börja med att utmana mig själv genom att byta blandare i en gästtoalett, ser ju förhållandevis enkelt ut.
Gick dock bet redan på steg 1 när jag tänkte identifiera rördimensioner och hur jag ska få bort den gamla blandaren? Kan man dra av klämmringskopplingen på bilden (för det är väl så den kallas) med en skiftnyckel? Den ser ju lite skum ut.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara