JanneJanne123
Jag pillar med det mesta hemma, inklusive el, men jag har länge haft en stor fobi för att greja med vattenrelarerade saker. Så, för att göra något åt denna fobi tänkte jag börja med att utmana mig själv genom att byta blandare i en gästtoalett, ser ju förhållandevis enkelt ut.

Gick dock bet redan på steg 1 när jag tänkte identifiera rördimensioner och hur jag ska få bort den gamla blandaren. Kan man dra av klämmringskopplingen på bilden (för det är väl så den kallas) med en skiftnyckel? Den ser ju lite skum ut.

• Klämringkopplingar på vattenrör nära vägg, fråga om hur man tar bort för blandarbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Jag pillar med det mesta hemma, inklusive el, men jag har länge haft en stor fobi för att greja med vattenrelarerade saker. Så, för att göra något åt denna fobi tänkte jag börja med att utmana mig själv genom att byta blandare i en gästtoalett, ser ju förhållandevis enkelt ut.

Gick dock bet redan på steg 1 när jag tänkte identifiera rördimensioner och hur jag ska få bort den gamla blandaren? Kan man dra av klämmringskopplingen på bilden (för det är väl så den kallas) med en skiftnyckel? Den ser ju lite skum ut.
Ser ut som du behöver en polygrip och en skiftnyckel.. Men jag har inte pillat något med vattenanslutningar heller.. så jag skulle nog vänta tills nån som vet vad de pratar om svarar på detta först... hehe

• Haha
JanneJanne123
  • Laddar…
Börja med att stänga av vattnet! Sedan lossar du kopplingarna med hjälp av två skiftnycklar. Undvik polygripen, den använder man bara i nödfall.
Mät rördimensionen med ett skjutmått.

• Gilla
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.