856 läst ·
2 svar
856 läst
2 svar
Bygglovsfråga
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 202 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 202 inlägg
Åtgärderna måste ha påbörjats senast 2 år från den dag bygglovet vann laga kraft annars upphör beslutet att gälla. Du behöver startbesked för att påbörja åtgärden.Tomture61 skrev:
Sen ska bygget vara avslutat inom fem år, d v s du har fem år på dig annars förfaller bygglovet.
När bostadshuset är klart så kan man begära interimistiskt slutbesked för det så att man kan ta det i bruk. Ska man vänta så länge med garaget så får man förlänga befintligt bygglov eller söka om + leva med påringningar och brevväxlande med kommunen.
Enklast är att bara söka bygglov för bostadshuset. Vill man ha mer än halva inne så kan man alltid söka förhandsbesked för garaget. Det gäller dock bara i 2 år.
Enklast är att bara söka bygglov för bostadshuset. Vill man ha mer än halva inne så kan man alltid söka förhandsbesked för garaget. Det gäller dock bara i 2 år.
Klicka här för att svara