Byggahus.se
Att bygga pool kostar hundratusentals kronor, men Jan-Olov lyckades hitta ett framgångsrecept för att hålla nere priset.

Du kan läsa artikeln här: Byggde pool för bara 50 000 kronor
 
  • Haha
Peter D_
  • Laddar…
250kW mer, då gäller det att ha en stadig nätanslutning. ;)

Jag begriper att det är ett skrivfel. Men det är lite fascinerande att det är så svårt att få rätt på enheterna.

När det gäller isolering bör man tänka på samma sätt som källarisolering. Dvs, ingen oventilerad fuktspärr på utsidan.
 
  • Haha
  • Gilla
tannerstedt och 1 till
  • Laddar…
K
Den kan inte vara mer än 10 m, hur ska man kunna simma där?
 
Det gäller att vara om sig och kring sig... Vad kan man förvänta sig för livslängd på denna konstruktion tror ni?
 
  • Gilla
aspo6123
  • Laddar…
K Katthatt skrev:
Den kan inte vara mer än 10 m, hur ska man kunna simma där?
dom flesta privata pool brukar vara 10 meter men oftast i sverige betydligt mindre dom flesta har inte pool till ligga och göra längder i det mer till bad och lek om man nu vill tränings simma går det att installera vatten jet som du simmar mot strömmen
 
  • Gilla
guggen och 3 till
  • Laddar…
K
M maria01 skrev:
dom flesta privata pool brukar vara 10 meter men oftast i sverige betydligt mindre dom flesta har inte pool till ligga och göra längder i det mer till bad och lek om man nu vill tränings simma går det att installera vatten jet som du simmar mot strömmen
Jag vet inte om artikeln eller rubriken ändrats, men jag tror att det stod att den var till för att simma i.
 
K Katthatt skrev:
Den kan inte vara mer än 10 m, hur ska man kunna simma där?
Kan du simma i cirkel eller en lite oval bana? Det kan iaf jag…
 
  • Gilla
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
K Katthatt skrev:
Jag vet inte om artikeln eller rubriken ändrats, men jag tror att det stod att den var till för att simma i.
Kan ju tolka simma på flera sett så klart det går simma på 10 meter
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Med en riktigt kraftig pump kan man simma även i en liten bassäng.

Eller kanske ett snöre om midjan som man fäster på kanten.
 
  • Gilla
  • Haha
mickeforsberg och 3 till
  • Laddar…
Vår pool är standard 4X8 m och jag tycker den är helt ok att simma i. Visst, man får vända oftare än i en proffsbassäng men det är ju träning att vända också.
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Att bygga pool kostar hundratusentals kronor, men Jan-Olov lyckades hitta ett framgångsrecept för att hålla nere priset.


Du kan läsa artikeln här: Byggde pool för bara 50 000 kronor
Självklart skulle han väl lånat grävaren av en kompis gratis, så hade det blivit ännu billigare… Sen att det kostar att ha och äga en grävare är väl en helt annan sak….
 
  • Gilla
NoiseMaker och 1 till
  • Laddar…
Det är ju inte många av dem som har en hobbymaskin som har bilmaskin till den.
 
richardtenggren
D Daniel 109 skrev:
Det är ju inte många av dem som har en hobbymaskin som har bilmaskin till den.
hydraulhammare*

(förlåt, jag kunde inte låta bli!)
 
  • Gilla
  • Haha
Markku Ruokanen och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Med en riktigt kraftig pump kan man simma även i en liten bassäng.

Eller kanske ett snöre om midjan som man fäster på kanten.
Det finns selar att köpa för detta ändamål.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vår pool är standard 4X8 m och jag tycker den är helt ok att simma i. Visst, man får vända oftare än i en proffsbassäng men det är ju träning att vända också.
Jag är ganska säker på att du får vända lika ofta i en 10 meters bassäng oavsett om den är proffsbyggd eller amatörbyggd.
 
  • Haha
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.