Pär och Lena göt och murade upp en infinitypool på egen hand med en hel del uppfinningsrikedom. Här berättar de hur det gick till, hur lång tid det tog och vad det kostade.


Du kan läsa artikeln här: Byggde infinitypool själva
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
Häftigt bygge, även om jag inte riktigt gillar säkerhetsaspekten (bristen på säkerhet) i att kunna styra överdraget från något annat än en plats du har full översikt över området.
 
  • Gilla
spikplanka och 1 till
  • Laddar…
Snyggt bygge men förstår inte riktigt det här

”- Den här konstruktionen som finns här har du inte sett någon annanstans. Den är hemmasnickrad, säger Pär och förklarar att han först gjöt en platta och sedan har murat upp kanterna på egen hand. ”
 
Steffe3 Steffe3 skrev:
Häftigt bygge, även om jag inte riktigt gillar säkerhetsaspekten (bristen på säkerhet) i att kunna styra överdraget från något annat än en plats du har full översikt över området.
Öppnas med fjärr, stängs med nyckel!
 
  • Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Paerh Paerh skrev:
Öppnas med fjärr, stängs med nyckel!
Då är jag med, det framgick inte i artikeln. Men det känns ju tryggare ;)
 
M maria01 skrev:
Snyggt bygge men förstår inte riktigt det här

”- Den här konstruktionen som finns här har du inte sett någon annanstans. Den är hemmasnickrad, säger Pär och förklarar att han först gjöt en platta och sedan har murat upp kanterna på egen hand. ”
M maria01 skrev:
Snyggt bygge men förstår inte riktigt det här

”- Den här konstruktionen som finns här har du inte sett någon annanstans. Den är hemmasnickrad, säger Pär och förklarar att han först gjöt en platta och sedan har murat upp kanterna på egen hand. ”
Vad fattar du inte?
 
Mycket imponerande! Gillar även pergola och uteköket - är det egen konstruktion, annars får du gärna tipsa om tillverkare.
/Erik
 
K
Tufft. Är själv mer intresserad av att bygga en overflow-pool för att slippa ha ett glapp mellan vattenytan och stenläggningen runt om. Men kul att se folk med egna ideer
 
Paerh Paerh skrev:
Vad fattar du inte?
gjöt en platta och sedan har murat upp kanterna på egen hand, det är ju så dom flesta pooler är byggda ?
 
Var nog mer nätet som fångar upp löv och sånt och den rostfria vad det nu var samt ibc tank som är egna idéer
 
Sjukt snyggt jobbat!
Också riktigt impad av er uteplats, får man fråga vilket matriall du använt till pergolan?

trevlig dag!

//Magnus
 
R rivan9 skrev:
Sjukt snyggt jobbat!
Också riktigt impad av er uteplats, får man fråga vilket matriall du använt till pergolan?

trevlig dag!

//Magnus
Hej!
Limträ, stolpar 140x140, bärlinor 90x170
 
  • Gilla
rivan9
  • Laddar…
Paerh Paerh skrev:
Hej!
Limträ, stolpar 140x140, bärlinor 90x170

Stort tack för detta!
Hår man fråga om måtten på den samt vart du bäst hittade dessa limträbalkar för inköp?
Diggar den massor.
 
harry73
snygg pool, men kallas det infinitypool när man inte ser horisonten?.
 
harry73 harry73 skrev:
snygg pool, men kallas det infinitypool när man inte ser horisonten?.
”En infinitypool är en pooltyp där det ser ut som att vattnet “rinner över kanten”. Denna effekt kan exempelvis skapas genom att poolen är belägen på en sluttning.”
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.