Byggahus.se
bax skrev:
Pris?
Nypris för denna fräs var (strax innan jul) 652.50kr. Har varit i kontakt med butiken jag köpte fräsen hos och ev får jag lämna tillbaka den där. Om jag inte får lämna tillbaka den är det bara att lämna bud.
 
Har en förlaga till dörrar som jag ska försöka efterlikna. Dessa dörrar har suttit i huset tidigare men dels skulle de behöva en upputsning och dels tror jag att de är lite väl oisolerade. Jag kommer ju inte att ha samma profiler men mått och dimensioner kommer att hamna nära originalen.
 
  • 20081129 083_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20081129 085_small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hade det varit mitt hus hade jag gjort allt för att behålla de där dörrarna. Får man komma med tankar om isolering så är det väl snarare bättre att göra ett innerpar till de där. Det räcker gott och väl som isolering bara det är tätt.
 
Tanken är att dessa dörrar också ska in men då som dörrar från vardagsrum till gästrum så naturligtvis ska dessa användas.

/Daniel
 
Vilken häftig spröjsindelning.
 
Skönt att höra!
 
Får man som nybliven fräsamatör göra ett inlägg... Det där med frässtålets riktning har jag förstått - men hur viktigt är det att följa den om det funkar att fräsa åt motsatt håll? Jag har fräst lite mindre stycken och har ibland kommit till situationer då jag smidigast fräser i "fel" riktning. Det har dock aldrig var några problem om jag hållt i stycket tillräckligt hårt så att det inte flyger iväg. Det kanske är en annan femma med större stycken och tyngre fräsar?

I övrigt är det hur kul som helst att fräsa. Jag håller på att göra luckor av spegeldörrstyp till en platsbyggd garderob. Utifrån det första resultatet säger min sambo; "Ingen kommer att tro att DU gjort de där"!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.