Byggahus.se
Hej!

Jag håller på att renovera hemma och vill se om det eventuellt går att enkelt täcka några rör på något smart sätt utan att behöva snickra för mycket. Alltså, finns det någonstans man kan måttbeställa eller köpa mer eller mindre färdiga lösningar?

det jag skulle vilja täcka är följande, vattenrör i vardagsrummet. Mest att jag vill täcka det för att enklare lägga golv runt. Också för att det är ett fult fäste (någon som har tips på snyggare fästen?):

Vattenrör längs en vägg under renovering med synliga fästen och parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenrör längs en vägg med spacklade fläckar och synlig rörfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenrör fastsatta vid en vit vägg med metallfäste och synliga skruvhål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


sen skulle jag också vilja täcka in rören bakom toaletten på något sätt om det går:

Synliga vattenrör och fästen bakom en toalett på ett badrumsgolv med terrakottafärgade kakelplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


stort tack på förhand!

mvh
Jacob
 
J jackesnacke skrev:
Hej!

Jag håller på att renovera hemma och vill se om det eventuellt går att enkelt täcka några rör på något smart sätt utan att behöva snickra för mycket. Alltså, finns det någonstans man kan måttbeställa eller köpa mer eller mindre färdiga lösningar?

det jag skulle vilja täcka är följande, vattenrör i vardagsrummet. Mest att jag vill täcka det för att enklare lägga golv runt. Också för att det är ett fult fäste (någon som har tips på snyggare fästen?):

[bild] [bild] [bild]

sen skulle jag också vilja täcka in rören bakom toaletten på något sätt om det går:

[bild]

stort tack på förhand!

mvh
Jacob
 
Hej! Jag ber om ursäkt för ”kladdig” bild men så är gjorde jag, dolt vattenrör med en hylla som har inflyttat bakstycke. Köpte färdiga hyllplan och en masonit som bakstycke.
 
  • Smal vit hylla monterad mot en vägg som döljer rör med köksskåp intill och köksdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.