Byggahus.se
G Gabbe1 skrev:
Vad kan vara trevligare på nyårsafton än att montera en våningssäng?
Det börjar bli vinter här 5-6 dm snö.
[bild]
[bild]
Grym placering av eluttaget vid sängen, med din planering (har följt hela tråden) gissar jag att det var välplanerat eller var det bara rent flyt? ;)
 
  • Gilla
Gizmokvack
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Grym placering av eluttaget vid sängen, med din planering (har följt hela tråden) gissar jag att det var välplanerat eller var det bara rent flyt? ;)
Jag mätte när dosan placerades men jag hade nog trott att det skulle bli mer marginal faktiskt ;)
 
  • Gilla
Krille4 och 5 till
  • Laddar…
Vad fint det blev!

Gud så bra jobbat!
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
Några bilder från nyårshelgen, förutom att jag vill byta ut soffan så börjar storstugan bli färdig.
Modernt kök, vit skåpinredning, svart matbord och stolar, trägolv, grå soffa, spotlights, fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt kök och vardagsrum med soffa, trägolv, vit takfläkt och spotlights.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt kök och matplats med snedtak, spotlights, vita skåp, och utsikt mot snötäckt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett ljust vardagsrum med högt i tak, stora fönster, snöutsikt, trämöbler och modern inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Modernt vardagsrum med soffa, träbord, kamin och utsikt mot snöigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 23 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Några bilder från nyårshelgen, förutom att jag vill byta ut soffan så börjar storstugan bli färdig.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Soffan ser ut att vara toppen.
Enda som behövs ändras är att spotarna sätts på jämnt avstånd :rofl:
Fantastiskt bygge inkl. budgeten.
Ser fram emot varje post i denna tråd :love:
 
  • Gilla
Gizmokvack och 2 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
Några bilder från nyårshelgen, förutom att jag vill byta ut soffan så börjar storstugan bli färdig.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
En soffa mot kamin och en mot utsikten
Rygg mot rygg ?
 
Riktigt kul tråd att läsa. Grattis till ett fint hus!
Har du någon mer värmekälla i badrummet än värmen från bottenplattan? Räcker det?
 
  • Gilla
Gabbe1
  • Laddar…
P Peder Groth skrev:
Riktigt kul tråd att läsa. Grattis till ett fint hus!
Har du någon mer värmekälla i badrummet än värmen från bottenplattan? Räcker det?
Tack,
Inget rum har just nu någon ytterligare värmekälla än golvvärmen och kaminen. Jag tror inte att det behövs heller. Under nyårshelgen tillförde vi inte mycket värmeenergi men hade det ändå varmt och gott.
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 5 till
  • Laddar…
N
G Gabbe1 skrev:
Vattenburen golvvärme som matas av en elpatron, I kombination med centralt placerad kamin. Tanken är att hålla ca 15 grader med elpatron och elda resten när vi är på plats. Värmen blir dock appstyrd så om man vill så kan man åka upp till en fullt uppvärmd stuga.




Mycket roligt att höra!
Jag utgår från att det är Marsliden du pratar om och om så är fallet så får jag avslöja att jag spenderat mycket tid där under hela min uppväxt. Min farfar och hans bror byggde en stuga i Marsliden 1959 som fortfarande finns i familjens ägo. Givetvis har jag en skoter, och sambon likaså, jag har kört många hundra mil i Vilhelminafjällen genom åren och är mycket väl bekant med de ställen du nämner.

För övrigt kan jag bara hålla med om dina upplevda fördelar med glesbygden, vi älskar kulturen, inställningen och hjälpsamheten som vi möter hos alla grannar och lokalbefolkning.

En liten anekdot angående bygglovet, jag berömde min handläggare och följande dialog utspelade sig:
Jag, -det gick ju otroligt snabbt och smidigt det här.
Handläggaren, -ja det gör det när ansökan är komplett.
Jag, -jo men med ert webbaserade ansökningsverktyg så är det väl inte möjligt att skapa en icke komplett ansökan?
Handläggaren, -förvisso, men du skulle bara veta hur många ansökningar som vi fortfarande får in skrivna på servetter.
Min farfar och hans bror byggde också en stuga i marsliden för många år sedan, är vi släkt eller? :crysmile:
 
N niklasco skrev:
Min farfar och hans bror byggde också en stuga i marsliden för många år sedan, är vi släkt eller? :crysmile:
Vad jag vet har jag inga syskon eller kusiner i Halland. Fast säker kan man ju aldrig vara.
 
  • Gilla
niklasco
  • Laddar…
N
Läst igenom hela tråden nu,
Riktigt snyggt jobbat, utfört på ett kirugiskt sätt. Reagerade på att man kunde nästan spegla sig i plastningen. Precision på hög nivå, bra jobbat!
Får man fråga vad du jobbar med?
 
  • Gilla
Gabbe1 och 1 till
  • Laddar…
N niklasco skrev:
Läst igenom hela tråden nu,
Riktigt snyggt jobbat, utfört på ett kirugiskt sätt. Reagerade på att man kunde nästan spegla sig i plastningen. Precision på hög nivå, bra jobbat!
Får man fråga vad du jobbar med?
Jag missade det här inlägget. Tack för trevlig respons. Jag är utbildad ingenjör och jobbar som företagare inom teknikkonsulting. Dock ej byggrelaterat.
 
Lite fix när jag ändå spenderar helgen i Saxnäs.
Stora sovrummet är klart att övernatta i.
Ett konstverk som får pryda en av väggarna i storstugan. Och i vanlig ordning är det livskvalitet att få elda.
Ett obebäddat säng i ett minimalistiskt sovrum med gråa väggar och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett lugnt hörn med fåtölj, pall, soffa och ett väggkonstverk av hus. Snö syns utanför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brinnande ved i en slutet kamin, ljus och värme, mörk bakgrund, hemtrevlig stämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
StereoT och 22 till
  • Laddar…
S
Du behöver nog köpa en annan sänglampa. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
pacharan och 7 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du behöver nog köpa en annan sänglampa. ;)
Älskling, ger du mig min bok och solkräm. Jag vill läsa lite ikväll.
 
  • Gilla
  • Haha
Peter_Bromma och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.