Byggahus.se
Hej!
Håller på att bygga ut mitt 50-talshus men källare och har murat upp och gjutit en förhöjd platta på mark. Problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska få till en snygg övergång. Murning och gjutning har gjorts utanför innan tegelväggen rivits vilket gör att det blir en ganska bred övergång som måste göras något med.. (ska ta upp ett hål på ca 3 meter och ska ha slipat betonggolv i utbyggnaden)
är det någon som löst detta på nått bra sätt/har tips på att lösa det?
Gapet är ca 30cm.
 
  • Renoveringsplats med borttaget golv, exponerade bjälkar och isoleringsmaterial, spegel och vit möbel synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har det ju gått nästan en vecka så nu har du väl löst det, men kan du inte köpa några säckar cement och fylla utrymmet? Några brädor som form längs ytterkanterna och plastfolie i så inte betongen rinner bort
 
Kalle B Kalle B skrev:
Nu har det ju gått nästan en vecka så nu har du väl löst det, men kan du inte köpa några säckar cement och fylla utrymmet? Några brädor som form längs ytterkanterna och plastfolie i så inte betongen rinner bort
Tanken har slagit mig, men tänker att det blir lite fult med en kant där.. just nu funderar jag på en bred tröskel som går runt i väggar och tak som en ram.
 
Tror på sista idén att ha ett tredje mtrl (bred tröskel istället för att försöka få till övergången på ett snyggt sätt. Det passar inte med en kringbyggd hylla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.