Hej!

Ska köpa en braskamin och var hos en återförsäljare idag som har diverse märken. Contura, jätul med mera.
Den kaminen vi fastnade mest för är en Termatech TT21RS som fina funktioner, bra höjd och dessutom har ett bra pris.

Nackdelen som jag ser med denna jämfört med en Contura är garantitiden. 5 år på Termatech VS upp till 25 år på Conturan.

Jag undrar därför är det någon här som äger eller har hört något (bra som dåligt) om just Termatech?

Jag ska få en TT22HST installerad om ett par veckor. Återkommer efter det. Bara hört positivt om Termatech.

Vi beställde en Contura trots allt.

oscarwww oscarwww skrev:
Jag ska få en TT22HST installerad om ett par veckor. Återkommer efter det. Bara hört positivt om Termatech.
Har du fått kaminen installerad, är du nöjd?
Hur stort rum är den placerad i med tanke på att det är ganska hög effekt Indien kaminen.
Tycker du att den håller eftervärmen bra?

• Gilla
Magnus Holmberg1
  • Laddar…
M Masam skrev:
Har du fått kaminen installerad, är du nöjd?
Hur stort rum är den placerad i med tanke på att det är ganska hög effekt Indien kaminen.
Tycker du att den håller eftervärmen bra?
Blivit ett par månader försenat från fabrik, men ska få den installerad slutet av April, återkommer då.

• Gilla
Mutato13 och 1 till
  • Laddar…
oscarwww oscarwww skrev:
Blivit ett par månader försenat från fabrik, men ska få den installerad slutet av April, återkommer då.
oscarwww oscarwww skrev:
Hej, hur gick det med din Termatech? Är du nöjd?

• Gilla
oscarwww
  • Laddar…
S Slanche skrev:
Hej, hur gick det med din Termatech? Är du nöjd?
Supernöjd, håller värmen +12timmar efter avslutad eldning.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.