Byggahus.se

Brandskyddskontroll

1. M
    Medlem · Västra Götaland · 7 inlägg

mikael-155

Medlem
    Hej alla, är det någon som vet vad som ingår i denna? Har försökt läsa lite på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) hemsida, fd. räddningsverket ingår numera här, men det finns inga helt bra svar.
    Skall sotarn t.ex. skicka ner en videokamera i skorstenen vid varje kontroll? Detta gjorde han hos mig, men har bara haft ett besök hittils, läste vidare på kommunens hemsida där taxorna står att det är avsatt 45 minuter för denna kontroll, den tog kanske 10 minuter, plus lite arbete på kontoret kanske, vad betalar man för egentligen?

2. MB77
    Medlem · Jönköping · 2 315 inlägg

MB77

Medlem
    En bra fråga vad är det man betalar för?
    Vi hade hemma en som gjorde en brandskydds kontroll för ett par veckorsedan, då frågad jag vad det är man betalar för. Svaret jag fick är att det är lag på att alla hus skall brandskydds besiktigas...
    Det som han kollade var ett par minuter på taket, skrev upp vilken panna som vi har, och frågade om det var trä eller gips på murstocken. Detta fick vi betala 660:- för, rena stölden :mad:

3. 2
    Medlem · 3 137 inlägg

2an

Medlem
    660:- va billigt här tog det ca 20 min första gången o då filmades skorsten, Det kostade 830:- då o före jul hade jag andra kollen o det tog max 10 min o ingen filmning samt ingen koll på vinden men räkningen har inte kommit än,,

4. Fotografen
    Verktygstokig · E · 10 752 inlägg

Fotografen

Verktygstokig
    Här gjordes brandsyddskontroll för två år sedan, två humle&dumle sprang ett varv på mindre än tio minuter, har varken fått protokoll eller räkning eller öht hört ett dyft om det hela...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.