Byggahus.se
Ja som sagt va dum, trött å stressad så jag brände lindningarna i motorn på min makita bordsåg, men men bara att skylla sig själv å försöka ordna det med ett leende på läpparna :rolleyes: Nu undrar jag om det finns nån där ute som vet nån i göteborgs eller trollhätte området som kan ha utbytes eller som kan linda om dessa motorer, det är de yttre lindningarna som är brända vad jag kan se... ja e huvudet dumt får kroppen lida Tack skall ni ha!
 
  • 2007-07-22_094902.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur gör man för att bränna lindningarna? Vill ju inte råka ut för det själv.
 
"phl" - ja man skulle tänka efter före, för en gångsskull ;-) "gwyrlim" - jag stod och klöv 45x70 kortreglar under en ganska långstund på högkant, men jag tror att problemet låg i att personen som stod på motsatt sida för att "ta emot" även "drog" i virket i mellanåt för att det skulle gå fortare å då blir det illa tungt för motorn tyvärr men men bara att gilla läget, men det säger ju sig själv att det inte går att tvinga igenom reglarna..
 
Tackar. Klockan är inte 9 en lördag morgon och man har lärt sig något nytt. Det är inte illa.
 
ja de e inte fy skam, bara att lära av andras misstag men problem e till för att lösas :)
 
Ska du ha delar så har du Ribas Maskinservice Tel. 031-221331 i Göteborg eller så kanske Göteborgs Lindareverkstad Tel. 031-192443 kan hjälpa dig att linda om den...
 
P-plats du e en klippa skall höra av mig dit tack skall du ha!
 
Hjärtums cykel o motor har jag för mig ska kunna linda om det mesta, o till bra priser med...
070-6886396

Skadar ju inte o ringa o kolla iaf!
 
El Gringo skrev:
Hjärtums cykel o motor har jag för mig ska kunna linda om det mesta, o till bra priser med...
070-6886396

Skadar ju inte o ringa o kolla iaf!

Hmmm.....

Han som har Hjärtums cykel & motor e ju med i samma moppeklubb som jag! ;)
 
där ser man :) ännu en moppe intresserad, jag fick köpt tillbaka tjejens florida när hon fyllde år, skoj att ha samma moppe som man hade när man va tonåring i sin ägo. fick inbrott för ett tagsedan å blev av med min compact, så hör jag minsta knalandet ute på gården nu så skickas hundarna ut på hetsjakt hehehehe. förbannat tråkigt när folk ger sig på ens grejor. vi bor i Lödöse föresten, vilken klubb e de?
 
Med risk att tråden dra iväg lite för O-T så skickar jag dig ett PM istället...
 
kanon tack!
 
Berätta gärna hur det med den brända motorn när du vet mer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.