Mikael_L Mikael_L skrev:
Vilken härmapa jag är. :)
[bild]
Jadu det var roligt :)

Mikael_L
Jag pratade lite med henne i kassan om denna 4,5 liters box.

Jodå, den var rätt ny i ordinarie sortimentet, drygt en vecka, hon/de tyckte den var lite galen (alltså på något kul sätt, tyckte jag det verkade).
Den hade direkt sålt bra.
Hon hade inte provat själv.

Själv har jag tänkt att prova använda vinet i en boeuf bourguignon, inte för att hela boxen går åt, utan kanske en halvliter typ.
Fylligt i smaken och ganska låg strävhet, får mig att misstänka att den kan funka bra där.

• Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Jag kan väl inte vara sämre. Förväntar mig inga underverk men åt går den nog. Leif funkar ju rätt bra annars att börja med.
Två lådor vin på golvet, en med italienskt rödvin, den andra portugisiskt, båda 13,5% volym.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Den vart rätt ok faktiskt.Bättre än väntat. De vanligaste i prisklassen 200 spänn brukar ju smaka som saft annars.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L
Jag väntar till sommaren innan jag köper den där 4,5-liters Massimon igen.

Inte så fyllig, aningens saftig, rätt fruktig, ett bra grillvin till flintasteken.

Men nu är det grytor och annat som gäller ett tag, med lite andra krav på vinet.

Inte för att jag inte skulle kunna använda den till detta också, inget kasst vin för prisklassen, men jag kan hitta något mer passande för ungefär samma pris. Och boxens storlek gör den lite ohanterlig.
Men den skulle vara lite cool vid ett stort grillkalas, och passa som en smäck där.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Menar du att du känner skillnad på ett vin som kokat runt i gytan 3 timmar?

Düsseldorff
raveper raveper skrev:
Menar du att du känner skillnad på ett vin som kokat runt i gytan 3 timmar?
Som vin till grytan såklart, det förstod till och med jag.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag väntar till sommaren innan jag köper den där 4,5-liters Massimon igen.

Inte så fyllig, aningens saftig, rätt fruktig, ett bra grillvin till flintasteken.

Men nu är det grytor och annat som gäller ett tag, med lite andra krav på vinet.

Inte för att jag inte skulle kunna använda den till detta också, inget kasst vin för prisklassen, men jag kan hitta något mer passande för ungefär samma pris. Och boxens storlek gör den lite ohanterlig.
Men den skulle vara lite cool vid ett stort grillkalas, och passa som en smäck där.
Går det att köpa flintastekar fortfarande? Ger så härliga känslor från 80-talet med grillkryddad flinta. Kan inte komma ihåg att jag smakar sedan dess.

• Gilla
  • Wow
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
elpaco elpaco skrev:
Går det att köpa flintastekar fortfarande? Ger så härliga känslor från 80-talet med grillkryddad flinta. Kan inte komma ihåg att jag smakar sedan dess.
Förhoppningsvis inte.

• Wow
  • Älska
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Klart dom finns, texmex. 😍

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Klart dom finns, texmex. 😍
Flintastek är satans kött. Må du brinna för evigt!

• Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Ähh Freddan, inte grina! Du är ju en flinta-kille, du kan ta en smäll och skratta åt det!

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Flintastek är satans kött. Må du brinna för evigt!
Detta är inte paroditråden... 😭
😉

#kött 😍
🔥🥩🔥🥩🔥
Allt utom lever är mer eller mindre gott.

Düsseldorff
FredrikR FredrikR skrev:
Detta är inte paroditråden... 😭
😉

#kött 😍
🔥🥩🔥🥩🔥
Allt utom lever är mer eller mindre gott.
Vänta va??? Är vi inte i paroditråden?

Visste det. Min inställning till flinta stands uncorrected!

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ähh Freddan, inte grina! Du är ju en flinta-kille, du kan ta en smäll och skratta åt det!
Haha, man kan nog säga att jag gillar kött överlag. 😍
Jag och barnen uppskattar flinta och frun äter det lite på nåder, liksom entrecote. 🤦

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.