2 924 läst · 13 svar
3k läst
13 svar
Bosch/Siemens Tvättmaskin & Torktumlare - Vilka ska jag välja!?
Vi ska bygga hus och jag tänkte hålla utkik efter nya vitvaror nu ingår BF, mellandagsrea och alla kampanjer som kommer.
Men vad ska vi välja!?
Jag tänkte fokusera på Bosch alternativt Siemens med 5 års garanti och då Serie 8 alternativt IQ700.
Är det någon som kan hjälpa mig med vilka modeller jag ska kika efter? Har försökt kolla prisjakt och tillverkarnas hemsidor men tycker det är så svårt...
Är det någon som har tips på kyl, frys samt diskmaskin för inbyggnad i IKEAs köksstommar tar jag tacksamt emot tips på dessa också.
Stort tack på förhand!
Men vad ska vi välja!?
Jag tänkte fokusera på Bosch alternativt Siemens med 5 års garanti och då Serie 8 alternativt IQ700.
Är det någon som kan hjälpa mig med vilka modeller jag ska kika efter? Har försökt kolla prisjakt och tillverkarnas hemsidor men tycker det är så svårt...
Är det någon som har tips på kyl, frys samt diskmaskin för inbyggnad i IKEAs köksstommar tar jag tacksamt emot tips på dessa också.
Stort tack på förhand!
Bosch och Siemens är väl i stort sätt samma maskiner. Bara lite mer lull lull på utsidan på Siemens.C Conne3 skrev:Vi ska bygga hus och jag tänkte hålla utkik efter nya vitvaror nu ingår BF, mellandagsrea och alla kampanjer som kommer.
Men vad ska vi välja!?
Stort tack på förhand!
Undvik Samsungs kyl och frys tror jag.
Två bekanta har köpt dessa. Svarta, snygga i metall. Men låter så högt att man störs av ljudet...
Tack för svar!T Tompafix skrev:
Jo det stämmer, Bosch och Siemens är i stort sett samma bara en annan utsida. Det jag är ute efter är förslag på vila modeller av just Bosch Serie 8 och Siemens IQ700 tvättmaskiner/torktumlare jag ska kolla på.
Integrerad kyl, frys och diskmaskin är lite enklare att hitta och måste inte vara just Serie 8 eller IQ700 men tar tacksamt emot tips på bra modeller för integrering i IKEAs stommar.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 116 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 116 inlägg
Undvik integrerade vitvaror. Kyl och frys blir mindre invändigt och det är risk för strul med luckorna.
Man får två Bosch serie 6 för priset av en serie 8. Är det den dubbelt så bra? Håller den dubbelt så länge?
Man får två Bosch serie 6 för priset av en serie 8. Är det den dubbelt så bra? Håller den dubbelt så länge?
Ja aldrig integrerad kyl frys bara massa problem.
Bosch Siemens är samma. Vi har haft stora problem med torktumlare från Bosch/Siemens när det varit självrengörande kondensorer så köp inte en sådan maskin.
Bosch Siemens är samma. Vi har haft stora problem med torktumlare från Bosch/Siemens när det varit självrengörande kondensorer så köp inte en sådan maskin.
det beror på vad man tycker är bra, men om den håller dubbelt så länge till första felet vet jag inteS sinuslinus skrev:
Köper man en tysktillverkad Bosch/Siemens får man ju 5 års garanti så är ju i vart fall värt en hel del.
För min del är det även värt mycket att inte bli missnöjd med hur de presterar, vilket tenderar att hända när man chansar med enklare modeller.
Givetvis finns det många prisvärda och bra modeller i de lägre serierna, har ni förslag på dessa modtages det tacksamt!
För min del är det även värt mycket att inte bli missnöjd med hur de presterar, vilket tenderar att hända när man chansar med enklare modeller.
Givetvis finns det många prisvärda och bra modeller i de lägre serierna, har ni förslag på dessa modtages det tacksamt!