Byggahus.se
Vi ska bygga hus och jag tänkte hålla utkik efter nya vitvaror nu ingår BF, mellandagsrea och alla kampanjer som kommer.

Men vad ska vi välja!?

Jag tänkte fokusera på Bosch alternativt Siemens med 5 års garanti och då Serie 8 alternativt IQ700.

Är det någon som kan hjälpa mig med vilka modeller jag ska kika efter? Har försökt kolla prisjakt och tillverkarnas hemsidor men tycker det är så svårt...

Är det någon som har tips på kyl, frys samt diskmaskin för inbyggnad i IKEAs köksstommar tar jag tacksamt emot tips på dessa också.

Stort tack på förhand!
 
C Conne3 skrev:
Vi ska bygga hus och jag tänkte hålla utkik efter nya vitvaror nu ingår BF, mellandagsrea och alla kampanjer som kommer.

Men vad ska vi välja!?

Jag tänkte fokusera på Bosch alternativt Siemens med 5 års garanti och då Serie 8 alternativt IQ700.

Är det någon som kan hjälpa mig med vilka modeller jag ska kika efter? Har försökt kolla prisjakt och tillverkarnas hemsidor men tycker det är så svårt...

Är det någon som har tips på kyl, frys samt diskmaskin för inbyggnad i IKEAs köksstommar tar jag tacksamt emot tips på dessa också.

Stort tack på förhand!
Bosch och Siemens är väl i stort sätt samma maskiner. Bara lite mer lull lull på utsidan på Siemens.

Undvik Samsungs kyl och frys tror jag.
Två bekanta har köpt dessa. Svarta, snygga i metall. Men låter så högt att man störs av ljudet...
 
T Tompafix skrev:
Bosch och Siemens är väl i stort sätt samma maskiner. Bara lite mer lull lull på utsidan på Siemens.

Undvik Samsungs kyl och frys tror jag.
Två bekanta har köpt dessa. Svarta, snygga i metall. Men låter så högt att man störs av ljudet...
Tack för svar!

Jo det stämmer, Bosch och Siemens är i stort sett samma bara en annan utsida. Det jag är ute efter är förslag på vila modeller av just Bosch Serie 8 och Siemens IQ700 tvättmaskiner/torktumlare jag ska kolla på.

Integrerad kyl, frys och diskmaskin är lite enklare att hitta och måste inte vara just Serie 8 eller IQ700 men tar tacksamt emot tips på bra modeller för integrering i IKEAs stommar.
 
Kan väl inte gå fel med denna.
 
  • Bosch tvättmaskin, smart anslutning, själv-doserande, 10 kg kapacitet, energieffektiv, 17 590 kronor, cashback-erbjudande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
C Conne3 skrev:
@electroluxaren - Har inte du stenkoll på detta?

Tack på förhand!
du har helt rätt
dock säljer olika åf olika modeller
 
electroluxaren skrev:
du har helt rätt
dock säljer olika åf olika modeller
Okej, tack!

Har du bra tips på vilka modeller eller grundmodeller man ska hålla utkik efter?

Gäller som sagt främst tvättmaskin/torktumlare.
 
A
C Conne3 skrev:
Okej, tack!

Har du bra tips på vilka modeller eller grundmodeller man ska hålla utkik efter?

Gäller som sagt främst tvättmaskin/torktumlare.
håll dig till serie 8 resp IQ700 så är det bara finesserna som skiljer
 
electroluxaren skrev:
håll dig till serie 8 resp IQ700 så är det bara finesserna som skiljer
Okej tack, då vet jag.

Har för mig jag läst att du skrivit om att det är just tysktillverkade modeller man ska välja också, om jag minns rätt.
 
S
Undvik integrerade vitvaror. Kyl och frys blir mindre invändigt och det är risk för strul med luckorna.

Man får två Bosch serie 6 för priset av en serie 8. Är det den dubbelt så bra? Håller den dubbelt så länge?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Ja aldrig integrerad kyl frys bara massa problem.
Bosch Siemens är samma. Vi har haft stora problem med torktumlare från Bosch/Siemens när det varit självrengörande kondensorer så köp inte en sådan maskin.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
S
Vår Bosch torktumlare med självrengörande kondensor är 9 år gammal. Aldrig strulat även fast den gått utan filter en gång.
 
A
S sinuslinus skrev:
Undvik integrerade vitvaror. Kyl och frys blir mindre invändigt och det är risk för strul med luckorna.

Man får två Bosch serie 6 för priset av en serie 8. Är det den dubbelt så bra? Håller den dubbelt så länge?
det beror på vad man tycker är bra, men om den håller dubbelt så länge till första felet vet jag inte
 
Köper man en tysktillverkad Bosch/Siemens får man ju 5 års garanti så är ju i vart fall värt en hel del.

För min del är det även värt mycket att inte bli missnöjd med hur de presterar, vilket tenderar att hända när man chansar med enklare modeller.

Givetvis finns det många prisvärda och bra modeller i de lägre serierna, har ni förslag på dessa modtages det tacksamt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.