Hej alla!

Tips på klyv på runt 6000:- mottages. Tex klyv av trallbrädor, panel o liknande.

Motivera gärna. Kommer användas av liten byggfirma, dock inte 8 timmar om dagen varje dag i veckan.

Ska inte köpa (med all respekt) från tex Biltema, mer premium än så.

• Gilla
Zynvinkeln och 2 till
  • Laddar…
Den ska kunna flyttas med. O nä, kanske inte optimalt att klyva trall med, men då det max blir 1-2 brädor/däck så funkar det.

Det finns lätta trefassågar på egna ben med plåtbord. Sådana brukar man använda på byggen. Jag har en Electra Beckum från 80-talet som jag köpte som nästan oanvänd men det finns nya motsvarande.

• Gilla
PConsulting AB
  • Laddar…
Jag har klämt lite på Metabo TS 254 M på Jula, Jag är hobbyanvändare.
Det lilla jag såg o kände då tyckte jag verkade vettigt.
Gjutet aluminiumbord, 254 klingan ger lite större max djup än sågarna med 216 klinga.
Samma pris på Bauhaus och Jula 4000:- maskin utan stativ. Bauhaus med stativ 1000:- extra.
https://www.bauhaus.se/bordcirkelsag-metabo-ts-254-m-inklusive-stativ
https://www.jula.se/catalog/verktyg...ionara-sagar/bordcirkelsagar/bordssag-012146/

Black & Dec... ( nu fyyyas det bland känsliga näsor... :-) ) har en som jag inte sett i verkligheten som kanske funkar för sällananvändare ?. Finessen där är priset 2800:-
gjutet aluminiumbord och 254 klinga även den.
https://www.bauhaus.se/bordssag-black-decker-bes720-qs-254mm-1800w

H hyggabus skrev:
Gjutet aluminiumbord, 254 klingan ger lite större max djup än sågarna med 216 klinga.
Samma pris på Bauhaus och Jula 4000:- maskin utan stativ. Bauhaus med stativ 1000:- extra.
[länk]
[länk]

Black & Dec... ( nu fyyyas det bland känsliga näsor... :) ) har en som jag inte sett i verkligheten som kanske funkar för sällananvändare ?. Finessen där är priset 2800:-
gjutet aluminiumbord och 254 klinga även den.
[länk]
En bekant hade den där Black & Deckern. Han gjorde sig av med den för att inläggsplattan är i extremt tunn plåt och formad på ett sätt så att det är bökigt att tillverka ett eget zero clearence-inlägg. Problemet var att original-inägget inte var plant med sågborde, så små ämnen blev sneda.

Han köpte en DW7485 och är nöjd.

nivv nivv skrev:
En bekant hade den där Black & Deckern. Han gjorde sig av med den för att inläggsplattan är i extremt tunn plåt och formad på ett sätt så att det är bökigt att tillverka ett eget zero clearence-inlägg. Problemet var att original-inägget inte var plant med sågborde, så små ämnen blev sneda.

Han köpte en DW7485 och är nöjd.
Jag har som sagt inte sett den själv, men bilderna hos Bauhaus ser ut som ett gjutet aluminiumbord, och även texten hävdar detta.
- den kan fortfarande vara kass trots detta ... :-)
( Mindre än halva priset jmf med denna DW7485 så nånstans lär de ha sparat på pengarna.)

P
H hyggabus skrev:
[länk]
[länk]
Jag klämde också på en sådan sist jag var på Bauhaus och kunde konstatera att anhållet blev snett med 1-2mm när jag flyttade det från olika håll och därefter fäste det. Skulle egentligen kika på den nya mytiska Skil 1340 AA som det pratats om här men någon sådan hade de inte på Bernstorp.

H hyggabus skrev:
Jag har som sagt inte sett den själv, men bilderna hos Bauhaus ser ut som ett gjutet aluminiumbord, och även texten hävdar detta.
- den kan fortfarande vara kass trots detta ... :)
( Mindre än halva priset jmf med denna DW7485 så nånstans lär de ha sparat på pengarna.)
Ja, bordet är det inget fel, men själva inläggsplattan var kass.

• Gilla
hyggabus
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.