1 930 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Bodelning, inte köpa ut Fd.
Hej.
Vi håller på med en bodelning nu, vi är helt överens på alla punkter.
Jag ska behålla huset och hon har sagt att hon inte vill bli utköpt. Utan ja tar bara huset och lånen.
Men har hört från vänner att det inte går.
Att jag måste köpa ut henne och betala halva vinsten.
Vad gäller?
Vi håller på med en bodelning nu, vi är helt överens på alla punkter.
Jag ska behålla huset och hon har sagt att hon inte vill bli utköpt. Utan ja tar bara huset och lånen.
Men har hört från vänner att det inte går.
Att jag måste köpa ut henne och betala halva vinsten.
Vad gäller?
Jag har gjort detta. Det man normalt gör är att man är överens om ett värde på fastigheten, har den ökat i värde så räknar man ut vad nettovinsten skulle bli om man säljer fastigheten idag. Sedan betalar den som skall ha huset 50% av nettovinsten till den andra parten. Ingen skattar någonting, vinstskatt betalas av den som säljer fastigheten i sin tur.P pozz2 skrev:
Klicka här för att svara