Jag behöver byta ut min gamla värmepump. Bredvid innerdelen finns det en eldosa med täcklock. Den gamla innerdelen är ungefär 80cm bred, men de nyare pumpar jag har hittat (tex Panasonic NZ35 eller Mitsubishi FH35) har innerdelar som är ungefär 90cm breda, och kommer då att blokera eldosan.
Vilka problem skulle jag kunna få om jag sätter upp en ny innerdel som blokerar eldosan? Någon annan lösning?
Vilka problem skulle jag kunna få om jag sätter upp en ny innerdel som blokerar eldosan? Någon annan lösning?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såga upp lagom stort hål i gipset nedåt.
Plocka loss dosan, skarva på lagom bit slang på samtliga rör. Om rör nedåt, kapa bort lämplig bit. Återmontera dosan.
Byt ut ledarna fram till närmsta dosa.
Återmontera gipsbiten.
Återställ tapet/målning.
Kanske inte så roligt men absolut bästa alternativet, istället för att dölja dosan eller leta vp efter mått till dosan.
Plocka loss dosan, skarva på lagom bit slang på samtliga rör. Om rör nedåt, kapa bort lämplig bit. Återmontera dosan.
Byt ut ledarna fram till närmsta dosa.
Återmontera gipsbiten.
Återställ tapet/målning.
Kanske inte så roligt men absolut bästa alternativet, istället för att dölja dosan eller leta vp efter mått till dosan.
Tack för hjälpen. Ska fundera lite på hur jag kan lösa det här.Bygga för dosan är ju ingen vidare ide
Klicka här för att svara