T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Har länge velat köpa en Senco Fusion dyckertpistol. Budade på en på Tradera och lyckades vinna auktionen.
Säljaren hade över 300 försäljningar och bara positiva omdömen. Inga röda flaggor alltså.
Jag swishade pengarna och fick ett spårningsnummer till DHL.
Två dagar efter detta haglar det in negativa omdömen. 20 st nu bara på två dagar. Alla har blivit blåsta.
Finns det någon chans att få tillbaka pengarna genom banken eller på annat sätt? Eller är det kört?
Givetvis är det polisanmält.
https://www.tradera.com/profile/items/5261384/MaskinServiceSTHLM
Säljaren hade över 300 försäljningar och bara positiva omdömen. Inga röda flaggor alltså.
Jag swishade pengarna och fick ett spårningsnummer till DHL.
Två dagar efter detta haglar det in negativa omdömen. 20 st nu bara på två dagar. Alla har blivit blåsta.
Finns det någon chans att få tillbaka pengarna genom banken eller på annat sätt? Eller är det kört?
Givetvis är det polisanmält.
https://www.tradera.com/profile/items/5261384/MaskinServiceSTHLM
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 194 inlägg
Kontakta tradera?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 418 inlägg
Medlem
· Korpilombolo
· 3 395 inlägg
Vad hette nu den där näthandlaren som för en massa år sedan sålde elektronik(?)prylar och fick toppomdömen? Till julhandeln sålde de hur mycket som helst men levererade inget och gick istället under jorden. Alla kunder blev blåsta och det lär ha blivit en ansenlig summa pengar. Det är inte lätt att skydda sig mot sådant. Jag brukar aldrig köpa något på tradera för med än jag kan ta på blåskontot, dvs inga dyra saker om vi inte kan ses personligen. Ja inte ens då. Jag vill ha möjligheten att granska säljaren i förväg. Hittar man inga vettiga uppgifter om personen får det vara. Men det hjälper ju inte i detta fall.
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 328 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 328 inlägg
Hur betalades auktionen ?T Ejmelie skrev:
Swish stod det ja..
Finns en grupp på Facebook förresten där det diskuteras div. Traderabekymmer.
https://www.facebook.com/groups/Traderaakuten/?ref=share
/Patrik
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Har du startat tvistlösningsförfarande, eller vad det heter på Tradera?
Swish är skitbra när man betalar till Skatteverket, frisören, eller någon man känner (i verkligheten alltså). Däremot är det kasst betalmedel ifall det börjar strula, och helt förkastligt på sidor som Tradera. Banken anser att du betalat förskott och får stå ditt kast, så den vägen är det nog körd.
Swish är skitbra när man betalar till Skatteverket, frisören, eller någon man känner (i verkligheten alltså). Däremot är det kasst betalmedel ifall det börjar strula, och helt förkastligt på sidor som Tradera. Banken anser att du betalat förskott och får stå ditt kast, så den vägen är det nog körd.