T
Har länge velat köpa en Senco Fusion dyckertpistol. Budade på en på Tradera och lyckades vinna auktionen.
Säljaren hade över 300 försäljningar och bara positiva omdömen. Inga röda flaggor alltså.
Jag swishade pengarna och fick ett spårningsnummer till DHL.
Två dagar efter detta haglar det in negativa omdömen. 20 st nu bara på två dagar. Alla har blivit blåsta.

Finns det någon chans att få tillbaka pengarna genom banken eller på annat sätt? Eller är det kört?
Givetvis är det polisanmält.

https://www.tradera.com/profile/items/5261384/MaskinServiceSTHLM

Kontakta tradera?

T
Redan gjort. Dom har bara stängt hans konto.

Det är kört tyvärr. Har själv råkat ut för samma sak själv för några år sedan.

Tradera gör inget och när man betalat med Swish är det polisanmälan som gäller.

A
Det är för lätt att vara en ynklig bedragare idag, var det ett reggat telefonnummer?

T
Det gick till hans BankID.

Naret Bunmee
Skriven i Thailand men har två adresser i Sverige. En i Skärholmen och en i Årsta.

MaskinServiceSTHLM på Tradera

T Ejmelie skrev:
Det gick till hans BankID.

Naret Bunmee
Skriven i Thailand men har två adresser i Sverige. En i Skärholmen och en i Årsta.

MaskinServiceSTHLM på Tradera
Ojdå, den bjöd jag också på saker från... Vann inget dock, det får man tacka sin lyckliga stjärna för...

• Gilla
Alexandra59
  • Laddar…
Vad hette nu den där näthandlaren som för en massa år sedan sålde elektronik(?)prylar och fick toppomdömen? Till julhandeln sålde de hur mycket som helst men levererade inget och gick istället under jorden. Alla kunder blev blåsta och det lär ha blivit en ansenlig summa pengar. Det är inte lätt att skydda sig mot sådant. Jag brukar aldrig köpa något på tradera för med än jag kan ta på blåskontot, dvs inga dyra saker om vi inte kan ses personligen. Ja inte ens då. Jag vill ha möjligheten att granska säljaren i förväg. Hittar man inga vettiga uppgifter om personen får det vara. Men det hjälper ju inte i detta fall.

Patrik440
T Ejmelie skrev:
Finns det någon chans att få tillbaka pengarna genom banken eller på annat sätt? Eller är det kört?
Hur betalades auktionen ?
Swish stod det ja..

Finns en grupp på Facebook förresten där det diskuteras div. Traderabekymmer.
https://www.facebook.com/groups/Traderaakuten/?ref=share

/Patrik

T
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ojdå, den bjöd jag också på saker från... Vann inget dock, det får man tacka sin lyckliga stjärna för...
Ja jag har räknat på att han sålt saker för ca 100.000kr bara på de negativa omdömen som kommit in igår och idag.

• Wow
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Har du startat tvistlösningsförfarande, eller vad det heter på Tradera?

Swish är skitbra när man betalar till Skatteverket, frisören, eller någon man känner (i verkligheten alltså). Däremot är det kasst betalmedel ifall det börjar strula, och helt förkastligt på sidor som Tradera. Banken anser att du betalat förskott och får stå ditt kast, så den vägen är det nog körd.

Patrik440
Jetkokos Jetkokos skrev:
Har du startat tvistlösningsförfarande, eller vad det heter på Tradera?
.
Det bryr de sig inte om vid Swish betalning tyvärr.

/P

Patrik440 Patrik440 skrev:
Det bryr de sig inte om vid Swish betalning tyvärr.

/P
Hur menar du? Kan man inte använda det om man betalt med Swish?

C
På vilket sätt har ni blivit blåsta?
Var spårningsnumret fejk, eller kom det en tegelsten istället?
På den länkade profilsidan står det en ursäkt för att vissa fått fel grejor skickade, men det kanske stod där förut också?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.