Vi har flera Blancofiness blandare i huset. Nu läcker blandaren i köket från själva blandaren när man använder den. Dessutom läcker den när man inte tar vatten. Jag gissar att det är det vatten som "står" i kranen som läcker ut. När man tar vatten hörs ett pysande ljud från blandaren. Packningen som är trasig?

Går det att skruva upp blandaren och byta packning? Det står att den har en keramisk packning, sådan kanske man inte byter så lätt.

Artikelnumret är 51232230900. HUr vet jag om det är version i krom eller stål, om jag måste köpa en ny.

Blandaren i köket (den trasiga) är högre än de på toaletterna, så jag vill undvika att köpa både fel material och fel modell.

Blandaren är ju rätt dyr, så helst hade jag velat packning. Har någon några tips så tas dess atacksamt emot!

Det är väl samma insats oavstt om du har krom eller stål.

Jag hade samma problem med en Blanco för några år sen (se tråd). Jag köpte en ny insats och sen blev det bra. X-ringarna bytte jag aldrig.

Tack!

Jag ska läsa tråden.

Jag förstår varken var jag kan beställa insatsen (står inget i manualen) eller hur jag skruvar upp kranen.

De är snygga men ett elände att komma åt och montera ned.

Tack för hjälpen. Nu är det beställt. Företaget nedan säljer alla delar, verktyg och instruktioner till Blanco:

SKANDINAVISK BESLAGSKOMPANI AB
Ekängsvägen 1B
SE-57080 Virserum
4953 0240
info@skanco.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.