Har under dagen dragit fram alla bite-satser och skruvat staket och blivit minst sagt irriterad på hur ofta skruvarna sitter rätt dåligt på bitsen.
Har länge trott att det berodde på dålig skruv (proffsproduktershop storpack)
Så hade idag laddat med både essve, Spax, heco.
Spax i detta fallet med sina egna bits var en helt egen liga, där det alltid var väl centrerat och satt bra.
Däremot essve som verkar vara mångas favorit tyckte jag glappade väldigt mycket vilket orsakade både wobblande och tappande av skruv. Samma resultat med heco.
Detta är alltså samma beteende som jag trott att den risiga skruven jag haft tidigare, vilket då får mig att tro att det är bitsen som är för små.
Min arsenal består till majoriteten Wera, vilket jag alltid tyckt varit ett trevligt märke, men börjar ju fundera nu med tanke på passformen.
finns det något märke som sticker ut med bra passform förutom Spax? och som fungerar tex bra med essve?
Vore ju skönt att hitta något som gör att man kan shoppa skruv lokalt
Har länge trott att det berodde på dålig skruv (proffsproduktershop storpack)
Så hade idag laddat med både essve, Spax, heco.
Spax i detta fallet med sina egna bits var en helt egen liga, där det alltid var väl centrerat och satt bra.
Däremot essve som verkar vara mångas favorit tyckte jag glappade väldigt mycket vilket orsakade både wobblande och tappande av skruv. Samma resultat med heco.
Detta är alltså samma beteende som jag trott att den risiga skruven jag haft tidigare, vilket då får mig att tro att det är bitsen som är för små.
Min arsenal består till majoriteten Wera, vilket jag alltid tyckt varit ett trevligt märke, men börjar ju fundera nu med tanke på passformen.
finns det något märke som sticker ut med bra passform förutom Spax? och som fungerar tex bra med essve?
Vore ju skönt att hitta något som gör att man kan shoppa skruv lokalt
Passform slår trevlighet alla dagar i veckanK Kanelbullen123 skrev:
Frågan är väl nästan om det har blivit läge att ta med bitsen till skruvbutiken och prova sig fram.K Kanelbullen123 skrev:
För att veta slår att tro alla dager i veckan
Jag har oftast Heco- eller Essveskruv och föredrar KWB titanbits, de sitter bra och håller länge. Även testat dem på skruv från K-rauta, Bauhaus, Jula och säkert fler ocg kan inte minnas att jag har haft problem med passformen. Nu sist råkade jag dra säkert 30 st 5x90 T25 med en KWB titan T20 innan jag insåg att jag hade glömt byta storlek och de satt så klart inte perfekt men tillräckligt för att i halvstress inte reflektera över det (jag brukar bli fruktansvärt irriterad om jag tappar skruvar) och bitsen såg inte så fin ut när jag var klar.
Just nu använder jag bits från en sats från Bacho och de sitter bra men håller inte lika bra som titanbitsen. Även märkt det på många olika märken jag testat genom åren men just wera kan jag inte minnas att jag har haft
Just nu använder jag bits från en sats från Bacho och de sitter bra men håller inte lika bra som titanbitsen. Även märkt det på många olika märken jag testat genom åren men just wera kan jag inte minnas att jag har haft
Ska definitivt testa dessa! Såg att de finns hos amazon också. Vilket nästan fårS hjulia skrev:Jag har oftast Heco- eller Essveskruv och föredrar KWB titanbits, de sitter bra och håller länge. Även testat dem på skruv från K-rauta, Bauhaus, Jula och säkert fler ocg kan inte minnas att jag har haft problem med passformen. Nu sist råkade jag dra säkert 30 st 5x90 T25 med en KWB titan T20 innan jag insåg att jag hade glömt byta storlek och de satt så klart inte perfekt men tillräckligt för att i halvstress inte reflektera över det (jag brukar bli fruktansvärt irriterad om jag tappar skruvar) och bitsen såg inte så fin ut när jag var klar.
Ses som lokalt i Stockholm.
Aldrig reflekterat tidigare då jag mestadels använt handverktygen, framförallt skruvmejslar med långa skaft som jag varit nöjd med.Bönhas skrev:
Men passformen är inte lika märkbar med sånt skruvande tycker jag.
Har gjort några spontana missar där med.
Deras joker, självjusterande skiftnyckel kommer jag nog aldrig använda igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Annars låter det som när man försöker dra T27-skruv med T25-bits. Passar, men inte så bra. Och många satser saknar dessutom T27, så inte ens säkert att man vet att den finns. Å andra sidan också rätt ovanligt med T27-skruv...S hjulia skrev:
Kör oftast med dessa bits:
https://www.amazon.se/Bosch-45-teil...057427696717&language=sv_SE&gad_source=1&th=1
tycker inte jag har några passningsproblem på något av skruvfabrikaten du nämner...
https://www.amazon.se/Bosch-45-teil...057427696717&language=sv_SE&gad_source=1&th=1
tycker inte jag har några passningsproblem på något av skruvfabrikaten du nämner...
Klicka här för att svara