Någon som har erfarenhet av ovannämnda firma ?
Priserna är onekligen lockande men firmanamnet gör mig skeptisk..

Vågar man handla från denna firma?

Nystartat bolag med suspekt namn - klart man är skeptisk :)

Filter från Tailand ?
Är det isåfall bra eller dåligt?

Är det någon som har handlat av denna firma? Är på g att handla filter men är lite tveksam till denna firma.

Bump!

Någon som har testat deras filter? Verkar gå med bra vinst.

Det kanske inte är så märkvärdigt att dom säljer filter billigt? Kollar man i tex USA så är filter betydligt billigare än i Sverige.

Jag har kört deras filter i ca ett år nu och de funkar fint. Har du ett vatten med bra pH och inte allt för höga halter av järn o mangan så är det inte svårt att rena vatten. Se till att använda hydrofor istället för hydropress och syresätt vattnet innan det går genom filtret. Billiga-vattenfilter har samma filtermassa som alla de andra dvs Birm. Filterbehållarna med tillhörande automatik används även de av många andra. När man pratar med de andra firmorna vill de gärna sälja in serviceavtal och man får inte göra något själv för då gäller inte garantier.
Om du klarar av lite rörmokeri själv tycker jag inte att du ska tveka att köpa från Billiga-vattenfilter.

Jag har både avhärdare och järnfilter installerat. Jag kör med hydropress, behöver jag byta och varför ska jag syresätta vattnet?

Att du har avhärdare tyder på att du har ett högt pH, då borde inte det vara något problem.
När du syresätter vattnet fäller järnet ut och blir större partiklar som järnfiltret "plockar" mycket lättare än det järn som är löst i vattnet.
Jag har en cirkulationspump som cirkulerar vattnet från filtret till toppen på hydrofortanken.
På så vis "regnar" det ner i hydroforen och vattnet däri syresätts och järnet fäller ut.
Alternativt finns det luftinjektorer att montera innan hydroforen, jag har för mig att de har sådana hos ovan nämnda firma.

vad har du för typ av järnfilter?

det finns luftningsutrustning för hydropress
sök på luftningsutrustning hydropress på ex goooogle

vet du om du har birm i järnfiltret?

Hej Köpte mitt avhärdningsfilter av "Billiga vattenfilter dot com" jättenöjd så här två månader efter. Har fått jättebra service när jag klanta mig lite :-(. (när det gäller mätning av totala hårdheten så köp mät grejerna från en akvarie affär dom hade det jag behövde och letat länge efter)

Känns som en trygg och kunnig firma.

Hej.
Vi funderar också på att köpa filter från billiga-vattenfilter.com
Är det någon fler som har köpt där och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Tack på förhand!

Nu vet jag inte om detta företag har avhärdningsfilter. Jag köpte ett RO från företaget nedan (england) och är nöjd. Proverna eftet är superbra och servicen från företaget är toppen, snabb leverans.

http://www.ro-man.com/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.