Har äntligen slipat färdigt min trapp och nu är det bara det roligaste men också svåraste kvar,cill ha den så naturlig som möjligt men som inte kräver så mycket underhåll och den ska klara av springandes barn och hundar.Har köpt Hedins aqua bets teak men när jag målar en testplanka med den så blir jag så osäker om det känns rätt.Är det nån som har målat med den som kan visa bild?
Eller har ni något annat förslag och bild?

• Nyslipad trätrappa med ljus finish och synliga ådringar och kvistar i träet. Trappan har ledstång till vänster och är ovanför täckt med en genomskinlig plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är ju ingen teak trappa.

Köpa vanlig hårdvaxolja olja om du vill göra det enkelt för dig. Jag skulle tagit Osmo sidenmatt i original. Och sedan köper du en fin pensel och deras egna rollers så kommer det inte att gå fel.

Glöm inte att slipa med 600papper mellan appliceringarna.

D
U Ullis82 skrev:
Har äntligen slipat färdigt min trapp och nu är det bara det roligaste men också svåraste kvar,cill ha den så naturlig som möjligt men som inte kräver så mycket underhåll och den ska klara av springandes barn och hundar.Har köpt Hedins aqua bets teak men när jag målar en testplanka med den så blir jag så osäker om det känns rätt.Är det nån som har målat med den som kan visa bild?
Eller har ni något annat förslag och bild?
Jag vet inte vad du vill få för resultat.

Men antar att du önskar en annan nyans på trappan?

Teak och Mahogny är träslag som går mot det röda/bruna hållet.
Själv tycker jag att Mahogny är ett vackrare träslag än Teak, mer röd.

OBS! Jag är ingen expert inom måleri, endast ägare till en k-märkt träbåt.

Bets tränger väldigt långt in i träfibrerna (om det appliceras rätt) vilket gör att det är svårt med en framtida färgändring om det kommer att inträffa .

Jag hade nog tagit en lasyrfärg.

Men det finns bättre experter på val av rätt målarfärg här än jag.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.